Porównywanie kampanii w różnych sieciach afiliacyjnych

properad

Każdy doświadczony wydawca wie jak istotne jest stałe śledzenie rynku. Nie jest to zadanie proste – w Polsce działa bowiem ponad czterdzieści sieci afiliacyjnych, nie licząc tych związanych z konkretnymi branżami.

Rodzi to wiele pytań, w tym dwa najbardziej kluczowe aby praca wydawcy była efektywna :

Po pierwsze – które kampanie wybrać?

W idealnym założeniu wydawca pozyskuje ruch na kampanie, które sam wybiera. Dzięki temu może z czystym sumieniem promować produkty w które wierzy i zarabiać na tym pieniądze. Niestety w praktyce często jest odwrotnie – wybieramy kampanie spośród tych oferowanych przez afilianta. Nawet jeśli wydawca współpracuje z wieloma sieciami afiliacyjnymi może nie mieć dostępu do wszystkich kampanii – część z nich bowiem związana jest z konkretną siecią na wyłączność.

Po drugie – czy promując konkretną kampanie moglibyśmy więcej zarabiać?

Ta sama kampania, a nawet kreacja reklamowa, w różnych sieciach może mieć drastyczne różne stawki. Te różnice mogą sięgać nawet kilkuset procent ! Przyczyn jest wiele – przeważnie stawki negocjowane są przez sieć indywidualnie z dostawcą danego produktu lub usługi. Skąd więc uzyskać informację czy na konkretnej kampanii zarabiamy możliwie najwięcej, czy też możemy osiągnąć znacznie większe przychody? Należy stale sprawdzać i porównywać stawki w różnych sieciach – jest to jednak zarówno praco jak i czasochłonne.

Na szczęście dostępne są narzędzia, które mogą pomóc w rozwiązaniu tych problemów.

Newslettery. Większość sieci wysyła do swoich wydawców informacje o zmianach w kampaniach w formie wiadomości w Panelu, powiadomień lub cyklicznych newsletterów. Zapisując się do nich, i oczywiście czytając je, możemy uzyskać mniej lub bardziej dokładne pojęcie o tym, co aktualnie dzieje się na rynku. Plusem tego rozwiązania jest to, że wydawca nie musi logować się do kilkudziesięciu paneli – minusem, że z takiego morza wiadomości (powiadomienia wysyłane przez sieci mają przeważnie charakter zbiorczy) ciężko wyłowić informacje rzeczywiście istotne.

Opinie innych wydawców. Rozmawiając z kolegami po fachu, można często uzyskać szczegółowe informacje i to z pierwszej ręki, bez ubarwień dodawanych przez afiliantów. Działa wiele forów i blogów, a eventy dla wydawców organizowane są praktycznie co miesiąc. Okazji więc na pewno nie brakuje, jednak opinie te wiążą się z pewnym subiektywizmem, a pozyskiwanie sprawdzonych informacji może być trudne ze względu na branżową rywalizację.

Porównywarki sieci afiliacyjnych. Na rynku działa ich kilka i z pewnością powstaną kolejne. Możemy uzyskać w nich informacje o stawkach oferowanych za daną kampanię w różnych sieciach, przeczytać opinie innych wydawców, zapoznać się z opisem sieci. Ważne jednak aby zawarte w tych serwisach informacje były  kompletne i aktualne. W innym przypadku zwyczajnie marnujemy nasz cenny czas. Którą porównywarkę powinniśmy wybrać?  Polecenia godny jest ProperAd.pl.

ProperAd.pl to serwis, który powstał aby usprawnić pracę wydawców, stanowi więc możliwie kompletne narzędzie, z którego warto korzystać na co dzień. Na tle konkurencji wyróżnia go przede wszystkim aktualność i funkcjonalność.  Zatrudnieni w serwisie analitycy cały czas zbierają i porównują dane dbając o to, aby wydawca miał dostęp do jak najświeższych informacji. Oprócz porównywarki kampanii w panelu znajdziemy zestawienie sieci wraz z opisem, komentarzami i ocenami 36 sieci afiliacyjnych. Najważniejsze z nich znajdziemy też w rankingu dostępnym na stronie głównej serwisu. Wydawca może ustawić sobie indywidualne powiadomienia – na przykład tylko odnośnie konkretnego reklamodawcy, kampanii albo branży i modelu rozliczeń. Dzięki temu zamiast kilkudziesięciu newsletterów otrzymujemy jedną zbiorczą wiadomość wypełnioną wyłącznie istotną dla nas treścią. Częstotliwość powiadomień również można wybrać adekwatnie do potrzeb. Twórcy serwisu pomyśleli też o rozliczeniach – udostępniają swoim użytkownikom kalkulator zysku. Dzięki temu każdy wydawca może szybko sprawdzić na jakiej kampanii zarabia najlepiej, albo porównać swoje prognozy z rzeczywistymi zyskami. Z wielu oferowanych przez ProperAd rozwiązań na uwagę zasługuje również zakładka z konkursami. Znajdziemy w niej informacje o konkursach i bonusach oferowanych przez afiliantów wraz z opisem i warunkami. Część funkcji serwis udostępnia za darmo, jednak aby móc w pełni korzystać z możliwości tego narzędzia należy zaopatrzyć się w płatny Dostęp Premium. Jeśli przeliczymy kwotę miesięcznego abonamentu na zaoszczędzony czas, szybko dojdziemy do wniosku, że jest to dobra inwestycja. Ale nie musicie wierzyć mi na słowo…

Mam dla was niespodziankę – czytelnicy Affmarketingu mogą przetestować Dostęp Premium do porównywarki ProperAd za darmo przez 1 miesiąc.  Wystarczy napisać na kontakt@properad.pl w tytule wiadomości wpisując „Affmarketing”.

Zarejestruj się już teraz korzystając z tego linka : https://properad.pl/users/register


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*