Porównanie skuteczności wyszukiwarek, social mediów i reklam display [Desktop vs Mobile]

Porównanie skuteczności wyszukiwarek, social mediów i reklam display [Desktop vs Mobile]

Firma Marin Software, właściciel międzynarodowej i multikanałowej platformy reklamowej, opublikowała ostatnio ciekawe badania. Porównują one skuteczność różnych kanałów ruchu (Wyszukiwarka, Social i Display) na różnych urządzeniach (Komputer, Smartfon, Tablet). Do porównania skuteczności zostały użyte trzy wskaźniki – CTR (współczynnik klikalności), CPC (koszt za kliknięcie) oraz CR (współczynnik konwersji).

Dane do badań pochodzą z kampanii przeprowadzonych głównie na terenie Stanów Zjednoczonych. Stąd statystyki dotyczące użycia poszczególnych urządzeń mogą się nieco różnić od polskich realiów. Mimo wszystko możemy je potraktować jako przepowiednię, która ziści się w najbliższym czasie.

CTR

CTR na różnych urządzeniach

Źródło: Marin Software

Najwyższy CTR wśród platform zyskuje wyszukiwarka. Średnio waha się on w okolicach 2-3%. Podobnie sytuacja wygląda na rynku polskim. Social media oraz reklamy graficzne osiągają CTR w okolicach 0,2-0,6%.

Jeśli chodzi o platformy, to najwyższe CTR notują użytkownicy smartfonów. Najniższy użytkownicy komputerów.

CPC

cpc - porównanie na różnych platformach

Źródło: Marin Software

Najwyższe CPC osiągają użytkownicy komputerów, niezależnie od tego czy ruch pochodzi z wyszukiwarki, social mediów czy reklam graficznych. Najtańsi okazują się użytkownicy smartfonów.

Jeśli chodzi zaś o najdroższe źródło ruchu, to tutaj niepodzielnie króluje wyszukiwarka. Jest przynajmniej 2 razy droższa od reklam graficznych i kilkukrotnie droższa od ruchu z social mediów.

CR (Konwersja)

konwersja na różnych platformach

Źródło: Marin Software

Najczęściej konwertują użytkownicy komputerów. Jak widać nie bez powodu CPC jest najwyższe właśnie w tym przypadku. Najgorzej konwertującą grupą są użytkownicy smartfonów. Z pewnością dużą winę w tym przypadku ponoszą strony, które nadal niezbyt często są przystosowane do ruchu mobilnego.

Jeśli chodzi o najlepiej konwertujący kanał, to jest to wyszukiwarka. Współczynnik konwersji jest w tym przypadku nawet trzy razy większy od ruchu pochodzącego z reklam graficznych oraz 10 razy większy od ruchu z social mediów.

Na podstawie tych danych możemy również wysnuć wnioski dotyczące intencji użytkowników poszczególnych urządzeń. Smartfony używane są z reguły do wyszukiwania informacji na bieżąco (np. podczas przeglądania produktów w sklepie). Stąd niski współczynnik konwersji oraz wysoki CTR. Przesiadając się na większe urządzenia, użytkownicy podejmują bardziej odpowiedzialne decyzje, jak zakupy. Widać to wyraźnie po współczynniku konwersji na poszczególnych urządzeniach

Jeśli chodzi o porównaniu kanałów, to ruch z wyszukiwarki jest cały czas najlepiej konwertującym ruchem. Jak na razie trudno znaleźć lepiej konwertujące, ogólnodostępne źródło ruchu.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*