Poradnik: jak osiągnąć dobrą relację z partnerem afiliacyjnym?

Poradnik jak utrzymać stosunki z partnerem afiliacyjnym

Złota zasada marketingu afiliacyjnego brzmi – utrzymuj dobre stosunki z partnerami. Zadowoleni partnerzy pracują ciężej, aby promować i sprzedawać twoje produkty i usługi. Utrzymanie odpowiednich relacji z nimi powinno być na szczycie Twojej listy priorytetów.

Mimo to wiele agencji i firm nie ma odpowiednio ustawionego procesu pracy z partnerami medialnymi. Jest to dla nich zazwyczaj sprawa ad hoc. Niektórzy menedżerowie po prostu potrafią sobie lepiej od innych radzić z utrzymaniem dobrych relacji. Może to zależeć od cech charakteru, zdolności lub temperamentu, jednak zarządzanie relacjami z partnerami to długi proces.

Ten poradnik pomoże Ci zbudować niezawodne i trwałe relacje ze swoimi partnerami, aby móc generować większą efektywność działań marketingowych.

Zarządzanie jest najważniejsze

Każdy partner afiliacyjny potrzebuje dużo uwagi. Budowanie i utrzymywanie relacji jest kluczem do sukcesu – zapewnienie partnerom linku do śledzenia nie wystarczy, aby rozwijać relacje, które pozwolą osiągnąć sukces.

Przechodzimy zatem do personalizacji. Odpowiednie narzędzia pomogą ci śledzić proces zarządzania, jednak do odpowiedniego efektu potrzebny jest tzw. czynnik ludzki. Musisz poznać swoich partnerów poprzez utrzymywanie regularnych kontaktów za pośrednictwem kanałów komunikacyjnych, obojętnie czy za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów czy telefonicznie.

Dostarcz informacje kontaktowe

Partnerzy chcą mieć możliwość kontaktu, gdy nurtuje ich jakiś problem bądź chcą zadać pytanie. Pamiętaj, aby podać informacje kontaktowe swoich menedżerów afiliacyjnych. Oprócz adresu e-mail, należy wdrożyć wspólną platformę wiadomości – np. Skype lub Google Chat – gdzie partnerzy mogą łatwo dotrzeć do menedżerów. Możliwość rozmowy w czasie rzeczywistym pomoże uniknąć nieporozumień i usprawni komunikację. Im bardziej ułatwiony jest kontakt, tym bardziej partnerzy czują, że mogą się zaangażować w interesy.

Informuj partnerów

W ramach regularnej komunikacji, ważne jest, aby na bieżąco informować swoich partnerów medialnych o zmianach swoich produktów lub usług, dodaniu nowej funkcji czy uaktualnienia. Posiadając te informacje pomogą nie tylko lepiej promować produkt, ale również będą bardziej zaangażowani w relacje z twoją firmą.

Pokaż swoją pozycję

Każdy partner afiliacyjny będzie chciał dowiedzieć się więcej o zaletach współpracy właśnie z tobą. Niezwykle ważne jest, aby pokazać zalety swojej działalności i jasno poinformować o celu, co pozwoli na przeprowadzenie lepszej kampanii. Podkreśl wszystkie korzyści jakie wynikną dla twojego potencjalnego partnera, jeśli ten zdecyduje się na współpracę.

Uważaj na oszustów

Nie wszystkim partnerom afiliacyjnym można zaufać. Choć ważne jest, aby budować relacje z podmiotami, należy również rozpoznać, kiedy nadszedł czas, aby pożegnać się z partnerami, z którymi współpraca nie przynosi żadnych korzyści, lub którzy używają nieetycznych lub zakazanych sposobów, aby wypromować twoje produkty lub usługi. Należy pamiętać, że monitorowanie oszustw afiliacyjnych jest wyspecjalizowaną działalnością, a nie tylko kolejnym zadaniem dla menedżerów.

Używaj narzędzi marketingowych

Twoi afilianci często muszą radzić sobie z wieloma zadaniami, które mogą utrudnić rozwijanie relacji. Zadania te często obejmują

  • Identyfikacja i wybór partnerów
  • Komunikowanie się z partnerami aby rozwijać i optymalizować kampanie
  • Prowadzenie księgowości
  • Dostarczanie i zarządzanie materiałów reklamowych
  • Przygotowanie regularnych raportów do analizy

Jeśli twój zespół wykonuje te wszystkie zadania ręcznie, może to doprowadzić do utraty kilku maili, fałszywej interpretacji wytycznych czy opóźnienia kampanii i straty dużej ilości czasu.  Oprogramowanie performance marketing może pomóc zautomatyzować niektóre z tych standardowych procesów, dzięki czemu zespół może skoncentrować się na ważniejszych sprawach, jak zapewnienie, że twoi partnerzy medialni pozostają zadowoleni.

Budowanie zaufania

Udana współpraca to taka, w której obie strony sobie ufają. W celu stworzenia tego poczucie wzajemnego zaufania między sobą, należy:

  • Utrzymywać regularną komunikację
  • Skonfigurować harmonogram i system, na który zgadzają się obie strony
  • Jasno określić ofertę i terminy wypłat
  • Upewnić się, że płacisz swojemu partnerowi w odpowiednim czasie

Czas spędzony na budowaniu i utrzymywaniu dobrych relacji wpłynie zarówno na wzrost efektywności działań twojego partnera, jak i na podniesienie znaczenia twojej pozycji i oferty na rynku.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*