PKO Bank Polski zamyka program partnerski
23 marca PKO Bank Polski poinformował na stronie swojego programu partnerskiego, że tenże program zostaje zamknięty z dniem 31 marca 2015 roku. Dodatkowo już od 20 marca nie ma możliwości rejestracji w programie. Również wszystkie transakcje obecnych partnerów będą zliczane tylko do 31 marca, o czym warto pamiętać.Jeśli ktoś do tego czasu zdobył leady, których okres rozliczeniowy jest wydłużony, może być o nie spokojny, gdyż będą one rozliczone zgodnie z tabelą wynagrodzeń.
Bank nie podał informacji na temat przyczyn zamknięcia programu. Według informacji była to po prostu zwykła decyzja zarządu banku. W takim razie decyzja ta musiała zostać podjęta na podstawie konkretnych danych, np. takich, które obrazowały nierentowność tego kanału.
Z racji na fakt, że oferta banku nadal jest dostępna w innych sieciach afiliacyjnych, prawdopodobną przyczyną była mała ilość przychodów generowana przez własny program partnerski, która nie pozwalała na jego dalsze utrzymanie. Z drugiej strony nie wiemy, czy oferty dostępne w sieciach afiliacyjnych nie wygasną po 31 marca.
Warto zaznaczyć, że obsługą programu zajmowała się spółka IPA Sp. z o.o., czyli ta sama spółka, która obsługuje program partnerski mBanku.
Aktualizacja – 26.03.2015
Po publikacji naszego wpisy otrzymaliśmy odpowiedź od PKO BP, która nieco wyjaśniła całą sytuację.
@affmarketing_pl program partnerski będzie kontynuowany, zmieniamy jedynie dostawcę i formę współpracy. Więcej informacji wkrótce.
— Ekspert PKO BP (@PKOEkspert) marzec 26, 2015
Program partnerski PKO BP jest kontynuowany w sieci afiliacyjnej Zanox. Niestety, na razie w ograniczonym zakresie. Poprzednio dostępne do promowania były prawie wszystkie produkty banku. Teraz (na razie?) dostępna jest tylko mini-ratka. To dużo za mało jak na taki duży bank…
M.
Według odpowiedzi przedstawicieli PKO BP program będzie dalej kontynuowany w zmienionej formie i u innego dostawcy. Pozostaje nam jedynie czekać na zmiany.