Pirackie serwisy VoD czerpią coraz większe zyski z reklam

seriwy vod - pirackie

Jakiś czas temu IAB uruchomiło akcję, której celem jest uświadomienie reklamodawcom popularności serwisów VOD z nielegalnymi treściami. Jak się okazuje mają one coraz więcej odwiedzin i czerpią coraz większe zyski z reklam. IAB chce ograniczyć ten proces poprzez akcję „Reklamuj świadomie”.

Przy okazji akcji, IAB podało sporo ciekawych danych na temat tego typu serwisów, które warto sobie przybliżyć.

Jak się okazuje w ubiegłym roku blisko 78% internautów oglądało wideo w sieci, a przeważająca część z nich robiła to w nielegalnych serwisach. Druga połowa ub.r. to 18 mln internautów. Rok wcześniej było to 16,9 mln internautów.

użytkownicy nielegalnych portali vod

Dodatkowo coraz więcej internautów zamiast ściągać filmy na komputer, woli obejrzeć je bezpośrednio w serwisie. Stąd spadek udziału w rynku serwisów hostingowych, na rzecz portali typu VoD.

zmiana udziału serwisów pirackich

Poniżej liczba użytkowników poszczególnych typów portali.

użytkownicy serwisów pirackich

Ciekawie również wyglądają dane na temat przychodów pirackich serwisów video. Ponad połowa z nich swoje główne przychody czerpie z reklam. Ile zarabiają? Według szacunków IAB w pierwszym kwartale 2014 roku 32 mln zł. Rok wcześniej w tym samym okresie – 24 mln zł. Daje nam to kilkudziesięcioprocentowy wzrost rok do roku.

struktura przychodów vod

przychody pirackich serwisów

dynamika wzrostu pirackich vod

 

Jak widzicie rynek nielegalnych filmów ma się dosyć dobrze i cały czas się rozwija. Ludzie coraz częściej szukają właśnie tego typu nagrań w sieci, o czym świadczą głośne zamknięcia takich serwisów jak Kinomaniak czy Seansik.

Na koniec prezentujemy film nagrany przez IAB, skierowany do wszystkich reklamodawców.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>