Pinterest usuwa linki afiliacyjne

linki afiliacyjne pinterest

Pinterest w swojej nowej polityce ogłosił, że nie będzie więcej wspierał linków afiliacyjnych przypiętych do Pinów w serwisie. Tym zagraniem Pinterest pozbawił wszystkich popularnych „pinnerów” pokaźnego źródła dochodu. Coraz trudniej będzie im monetyzować ogromne ilości śledzących ich użytkowników. Pinterest był również bardzo popularny w branży afiliacyjnej, szczególnie na zachodzie, jako dobre źródło generowania leadów. W jednym momencie źródło wyschło.

Cała sprawa wyszła na jaw po tym, jak najpopularniejsi użytkownicy Pinteresta otrzymali od obsługi portalu maila z informacją, że wszystkie linki afiliacyjne zostaną skrócone. Wklejone dotychczas piny nadal będą oczywiście działać, jednak link afiliacyjny zostanie skrócony i pozbawiony najważniejszej części, odpowiedzialnej za śledzenie poleconych użytkowników. Innymi słowy Pinterest pokazał środkowy palec wszystkim użytkownikom, którzy zarabiali na afiliacji.

Pinterest przekazał również oficjalną notkę na ten temat:

Usuwamy linki afiliacyjne, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia wszystkim użytkownikom Pinteresta. Zauważyliśmy, ze linki afiliacyjne i przekierowania powodowały pojawianie się błędnych/niedziałających linków, nieadekwatnych pinów w feedach oraz spamerskich zachowań. Wierzymy, że ta zmiana pozwoli nam zachować wysoką trafność i jakość, których  użytkownicy oczekują od naszego serwisu.

Co ciekawe to nie pierwszy raz kiedy Pinterest „zrywa” z sieciami afiliacyjnymi. Jednak w tym momencie sytuacja wypłynęła w dosyć ciekawych okolicznościach.

Ostatnio dużo mówi się o tym, że Pinterest planuje zmonetyzować swoich użytkowników. W ostatnich miesiącach portal wprowadził „Promowane Piny” oraz miał przejścia z umieszczaniem własnych linków afiliacyjnych w treściach dodawanych przez swoich użytkowników, co z resztą również oburzyło użytkowników serwisu, a na dodatek wywołało burzę w kwestii praw autorskich. Kolejnym newsem była informacja na temat współpracy Apple i Pinteresta, w której Pinterest miał reklamować aplikacje Apple. Na koniec dowiedzieliśmy się, że portal planuje wdrożenie własnego przycisku „Kup” przy publikowanych pinach.

Całe to zamieszanie z linkami afiliacyjnymi wydaje się pasować do planów monetyzacji ruchu w serwisie…


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>