Nowa aplikacja Google na urządzenia mobilne

Nowa aplikacja Google na urządzenia mobilne

Google wprowadza AMP for Ads – Accelerated Mobile Pages, czyli aplikację na strony mobilne, która usprawnia i przyśpiesza ładowanie reklam na urządzeniach mobilnych.

AMP ma za zadanie sprawić, by serwisy bogate w treści ładowały się szybciej i sprawniej. Jednak tradycyjne reklamy spowalniają otwieranie się stron. Dlatego Google postanowiło udostępnić wydawcom i reklamodawcom platformę AMP for Ads, która oferuje narzędzia do stworzenia takiego przekazu reklamowego, który dorównywałby pod względem prędkości stronom, które są skonstruowane za pomocą AMP.

Projekt AMP Google wprowadził w październiku 2015 roku i od tamtej pory jest coraz częściej wykorzystywany przez wydawców, ponieważ pozwala na szybsze ładowanie mobilnych serwisów.

 

Obecnie mimo, że w Polsce ruch desktopowy wciąż góruje nad mobilnym, według prognoz ma się to zmienić na przestrzeni roku lub najbliższych dwóch lat, dlatego Google stara się wyjść naprzeciw zmieniającym się trendom. AMP for Ads sprawiając, że strony ładują się szybciej, na pewno przyczyni się do zwiększenia przychodów z emisji reklam, które będą się sprawniej otwierać.

Kolejną sprawą jest fakt, że to Google będzie przystosowywał reklamy do mobile – już zapowiedział, że wprowadzi specjalny format AMP HTML. Zapewne zwiększy to cenę reklam, ale na pewno przełoży się to na skuteczność i zysk, zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców.

Ponadto nowa aplikacja ma być także skutecznym sposobem na walkę z blokowaniem reklam.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>