Nielsen zmierzy oglądalność reklam online w Polsce
Firma badawcza Nielsen chce rozpocząć w tym roku w Polsce pomiary oglądalności reklam online. Badania te mają dotyczyć wszystkich dostępnych obecnie form reklamy w Internecie. Realizowane zostaną natomiast przy współpracy z Facebookiem.
Nielsen w trzecim kwartale tego roku planuje uruchomić w Polsce Digital Ad Ratings mierzący oglądalność reklam online. Jest to już od pięciu lat globalny standard niezależnego pomiaru kampanii internetowych, który daje dostęp do informacji porównywalnych z tymi, jakie są uzyskiwane podczas badań kampanii telewizyjnych. W ten sposób pomiarowi poddane zostaną wszystkie możliwe formy reklam online. Otrzymane wyniki dotyczyć będą więc zarówno jej odmian wideo jak również reklam typu display (także w wersji mobilnej).
Badania Nielsena będą prowadzone przy współpracy Facebookiem, który ma dostarczyć danych o użytkownikach oglądających reklamy. Mają one być źródłem informacji demograficznych. Jak uspakajają przedstawiciele firm, wszystko będzie odbywać się zgodnie z prawem – gdy dany użytkownik obejrzy jakąś reklamę przy pomocy przeglądarki internetowej Nielsen to zarejestruje, a Facebook dostarczy danych o jego płci czy też wieku. Nie będą to jednak dane osobowe, tylko dane zagregowane, które nie są przypisywane do konkretnych osób. Ponadto w celu uzupełnienia badań o użytkowników nie posiadających kont na Facebooku mają być przeprowadzane cykliczne zestawy ankiet badawczych.
Dane dotyczące oglądalności reklam online mogą okazać się niezwykle istotne z punktu widzenia reklamodawców. Jak pokazują bowiem ostatnie badania Nielsena często są one w niewłaściwy sposób kierowane do odbiorców.