News Lab od Google – dla dziennikarzy i content marketerów

google news lab

Google odpaliło niedawno ciekawy program o nazwie News Lab. Jego głównym celem jest wsparcie dziennikarzy w tworzeniu dobrych wiadomości. Łatwo można wywnioskować, że platforma przyda się również ludziom, którzy tworzą content do nieco innych celów. W każdym razie warto przyjrzeć się platformie bliżej i sprawdzić, co oferuje.

We collaborate with journalists and entrepreneurs to help build the future of media. – cytat ze strony głownej News Lab

News Lab oferuje wsparcie w w formie trzech elementów – narzędzi, danych oraz wsparciu w rozwoju startupów i innowacyjnych przedsięwzięć.

Narzędzia

Pierwszy element, czyli narzędzia, dotyczy wszystkich obecnych narzędzi mogących wspomóc pracę dziennikarzy. Chodzi tutaj o takie narzędzia jak Google Alerts, Analytics, Maps, News, Earth, Translate czy po prostu o wyszukiwarkę. News Lab oferuje ciekawe lekcje, pokazujące jak wykorzystać te narzędzia w codziennej pracy. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie w udostępnionych obecnie zasobach.

Ciekawe wydają się również przykłady zastosowań tych narzędzi w takich redakcjach jak New York Times czy The Guardian.

Dane

Dane w rozumieniu News Lab to nic innego jak narzędzie Google Trends. Jednak Google Trends nowe, przeprojektowane z myślą o dziennikarzach. Najważniejsze zmiany to przede wszystkim dane w czasie rzeczywistym, również z Polski.

Wsparcie

Ostatni element, czyli wsparcie dla innowacyjnych projektów z branży mediowej/newsowej. Google zapowiada wsparcie nie tylko finansowe, ale również merytoryczne. Co więcej inżynierowie Google mają pomóc we wdrażaniu nowych technologii w mediowych startupach.

News Lab ma zamiar wspierać również inicjatywy dziennikarstwa obywatelskiego.

 

Jak na razie News Lab działa w takich krajach jak USA, Wielka Brytania, Francja i Niemcy. Docelowo zespoły News Lab mają działać globalnie, również w Polsce. Poniżej krótki film przybliżający ideę działania News Lab.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>