Narzędzia Google pomocne w e-marketingu
Marketing w Internecie rządzi się swoimi prawami. Chcąc skutecznie reklamować się w Sieci trzeba zwrócić uwagę na wiele różnych kwestii. Pomocne w tym będą narzędzia Google, z których korzystać może każdy.
Google oferuje kilka narzędzi, dzięki którym można skutecznie prowadzić działania reklamowe w Internecie. Z całą pewnością warto je więc znać, potrafią być bowiem na prawdę bardzo pomocne.
Google Adwords
Google Adwords to chyba jedno z bardziej znanych narzędzi w e-marketingu. Jest to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google oraz reklamowanie się na stronach należących do sieci reklamowej Google. Proste zasady rozliczeń (za każde kliknięcie), ogromny zasięg oraz możliwość dokładnego kierowania reklam sprawiają, że w rękach sprawnego marketera jest to ogromnie przydatne narzędzie.
Google Alerts
Google Alerts to narzędzie, przy pomocy którego możemy monitorować wszystkie bieżące wiadomości w Internecie. Z pewnością będzie więc ono bardzo przydatne dla osób, które chcą wyszukiwać najciekawsze i aktualne informacje. Z Google Alerts można korzystać bezpośrednio przez wyszukiwarkę lub też skorzystać z możliwości regularnego otrzymywania linków do interesujących nas treści na pocztę e-mailową.
Google Analytics
Google Analytics to kolejny przykład niezwykle przydatnego narzędzia w e-marketingu. Służy do analityki internetowej, która daje możliwość wglądu w dane dotyczące ruchu na konkretnej witrynie. Za jego pomocą uzyskamy więc różnego rodzaju informacje, m.in. o liczbie odsłon strony czy użytkownikach, którzy ją odwiedzili.
Google Keyword Tool
Również bardzo pomocnym narzędziem jest Google Keyword Tool. Służy do wyszukiwania i doboru słów kluczowych jak również do oceny ich popularności oraz skuteczności. Jest to niezwykle przydatne narzędzie przy planowaniu kampanii reklamowej.
Google Search Console
Google Search Console to narzędzie szczególnie przydatne dla webmasterów, specjalistów SEO oraz właścicieli witryn internetowych. Udostępnia ono szczegółowe raporty o widoczności danej strony w Google. Będą to więc m.in. dane na temat przejść użytkowników z wyszukiwarki na naszą witrynę czy potencjalnych problemach, które mogą być z nią związane. Ponadto również podpowiada zmiany mogące wpłynąć na lepsze pozycjonowanie strony.
Google Tag Manager
Google Tag Manager jest narzędziem, które służy do tworzenia oraz aktualizowania tagów do stron internetowych jak również aplikacji mobilnych. Pomocne będzie więc w zbieraniu różnego rodzaju informacji, które przydadzą się w tworzeniu strategii marketingowych.
Google Trends
Google Trends jest narzędziem, które pozwala na sprawdzenie aktualnie panujących trendów oraz najbardziej popularnych wyszukiwań. Dzięki niemu w łatwy i szybki sposób można zatem dowiedzieć się czego w danej chwili najczęściej poszukiwali użytkownicy w Sieci.