Najlepiej zarabiający sprzedawcy w Sieci 2015

Najlepiej zarabiający sprzedawcy w Sieci 2015

Deloitte opublikowało niedawno raport dotyczący najlepiej na świecie zarabiających e-sprzedawców. Jak można było się spodziewać w tej kategorii zdecydowanie dominują firmy ze Stanów Zjednoczonych. W czołówce nie zabrakło jednak i przedstawiciela z Europy. Które zatem firmy znalazły się najwyżej w tym zestawieniu?

W raporcie „The Global Powers of Retailing 2016” przeprowadzonym przez Deloitte na samym szczycie znalazł się oczywiście Amazon. Pozostaje on zatem w dalszym ciągu liderem, czego z pewnością można było się spodziewać. Jego przychody w ubiegłym roku wyniosły aż 70,1 miliardów dolarów. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje również firma amerykańska – Apple, uzyskując z e-sprzedaży przychód w wysokości 20,6 miliardów dolarów. Widać więc wyraźnie, że Amazon zdecydowanie wygrywa, osiągając ponad trzykrotnie lepszy wynik od swojego najpoważniejszego konkurenta. Jest to jednak tylko 49% łącznych przychodów Apple ze sprzedaży detalicznej.

Oprócz amerykańskich gigantów na podium rankingu znalazła się również firma z Chin. Jest nią JD.com z wielkością przychodów w wysokości 17,7 miliardów dolarów. Na czwartym miejscu znalazł się Wal-Mart, który ze sprzedaży w Internecie zarobił w ubiegłym roku 12,2 miliarda dolarów. Jednak tak jak i w przypadku Apple należy zaznaczyć, że nie jest to cały przychód, który uzyskała ta firma. Stanowi on bowiem zaledwie 2,5% całej sprzedaży detalicznej.

Na piątym miejscu w zestawieniu znalazł się wreszcie przedstawiciel z Europy. Jest nim niemieckie Otto z przychodami ze sprzedaży e-commerce wynoszącymi 8,4 miliarda dolarów. Kwota ta również nie stanowi całości przychodów firmy, a jedynie jej część – dokładnie 65,4%.

 

Zestawienie pierwszych pięciu miejsc rankingu „The Global Powers of Retailing 2016” przedstawione zostało w tabeli poniżej.

Pierwsza piątka rankingu "The Global Powers of Retailing 2016"

źródło: Raport The Global Powers of Retailing 2016

 

 

Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*