Najczęściej udostępniany typ contentu na Twitterze

Najczęściej udostępniany typ contentu na Twitterze

Twitter jest jednym z najpopularniejszych kanałów social media wśród biznesu, szczególnie tego internetowego i szczególnie tego zagranicznego. Jednak coraz więcej firm z Polski również zaczyna wykorzystywać to narzędzie. Dlatego też podejrzewam, że dla każdego okażą się przydatne statystyki zebrane przez Neil’a Patel’a dotyczące najpopularniejszego rodzaju treści na Twitterze. Poza tym podobna treść będzie popularna również w innych socialach.

Badania zostały przeprowadzone na próbie 1000 użytkowników oraz 398 582 tweetów w 2014 roku.

Zdjęcia vs Video

Obrazki biorą udział w tweetach o 361% częściej niż filmy video. Ponadto tweety z obrazkami były o 128% częściej podawane dalej przez użytkowników. Mimo wszystko pliki video były dodawane do ulubionych 49% częściej.

video kontra obrazki twitter

Źródło: quicksprout.com

62% dodawanych obrazków ma charakter humorystyczny.

Tekst vs Obrazki

Tekst radzi sobie zdecydowanie lepiej na twitterze niż obrazki. Wiadomości tekstowe(nie zawierające video i obrazków) stanowiły 93% wszystkich analizowanych wiadomości. Co ciekawe 65% z nich zawierało link, a wiadomości zawierające link były podawane dalej o 86% częściej.

text konta obrazki twitter

Źródło: quicksprout.com

Wniosek? Twitter może być świetnym narzędziem do generowania ruchu.

How to i artykuły-listy

Zagłębiając się w kwestie tweetów tekstowych Neil zauważył ciekawą zależność dotyczącą artykułów typu „How to/Jak to zrobić” oraz „X najpopularniejszych…”. Wśród badanych wiadomości, tweety prowadząca do tego typu artykułów były trzy razy częściej udostępniane niż inne formy tweetów tekstowych.

how to i listy twitter

Źródło: quicksprout.com

Użytkownicy spośród tweetów tekstowych najchętniej dodają do ulubionych tweety dotyczące tematów osobistych. Na przykład naszego śniadania lub przebiegu dnia. Jeszcze większym uwielbieniem cieszą się tweety dotyczące luksusu (np. nowego samochodu).

Cytaty vs Pytania

Cytaty były o 847% częściej udostępniane niż pytania. Na dodatek użytkownicy dodający cytaty mieli średnio o 43% więcej followersów.

Mimo wszystko pytania nawiązują dialog z użytkownikami. Wśród badanych tweetów pytania otrzymywały o 1 050% więcej odpowiedzi.

Wnioski

Jeśli chcesz sprowadzić na swoją stronę ruch z twittera, zastanów się nad stworzeniem artykułów typu „How to” lub „X najlepszych…”.

Natomiast jeśli zależy Ci na efekcie brandingowym, dobrym pomysłem może być tworzenie grafik z cytatami. Pamiętaj aby przemycić na nich również swoje logo.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>