Na Facebooku wciąż najchętniej klikamy „Lubię to”

facebook konta adblock

24 lutego Facebook wprowadził zmianę przycisku „Lubię to” rozszerzając jego możliwości o dodatkowe pięć reakcji. Obecnie więc użytkownicy mogą również wyrazić swoje emocje poprzez kliknięcie „Super”, „Ha ha”, „Wow”, „Przykro mi” oraz „Wrr”. Jak się jednak okazuje w dalszym ciągu najchętniej używają „Lubię to”.

Rozszerzenie przycisku „Lubię to” na Fecebooku miało na celu przede wszystkim usunięcie problemu braku możliwości reakcji na treści nacechowane negatywnie. Wcześniej użytkownicy mogli bowiem tylko polubić dany post lub w ogóle na niego nie reagować. Twórcy serwisu zdecydowali więc o wprowadzaniu pięciu nowych reakcji – „Super”, „Ha ha”, „Wow”, „Przykro mi” oraz „Wrr”.

Monitoring reakcji użytkowników na Fecebooku, przy pomocy narzędzia BrandSpy, pokazuje, że nowe opcje są coraz chętniej wykorzystywane. Wciąż jednak największą popularnością cieszy się przycisk „Lubię to”. Na 2 miliony zbadanych postów to właśnie on był zdecydowanie najczęściej klikany. Było tak bowiem aż w 89,98% przypadków. Ponadto można zauważyć, że z pozostałych opcji użytkownicy chętniej korzystali z tych, które wyrażają pozytywne emocje.

Popularność przycisków emocji na FecebookuTak znacząca przewaga popularności „Lubię to” nad pozostałymi opcjami może być spowodowana po prostu przyzwyczajeniem użytkowników. Nie bez znaczenia w tym przypadku pozostaje też fakt, że nowe reakcje pokazują się dopiero po rozwinięciu przycisku z kciukiem w górę. Zdecydowanie łatwiej jest więc kliknąć w „Lubię to”.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*