Konsolidacja gigantów afiliacji – Affiliate Window nabywa ShareASale
Affiliate Window, sieć afiliacji, która współpracuje z niewiarygodnie ogromną liczbą afiliantów (ponad 100 tysięcy) dnia 10 stycznia poinformowała o przejęciu ShareASale, sieci partnerskiej, która współpracuje ze 107 sprzedawcami Internet Retailer Top 1000.
Przejęcie ShareASale przez Affiliate Window ma w zamyśle przynieść obu sieciom afiliacyjnym wymierne korzyści. Dzięki temu sprzężeniu, wymieszają się takie wartości jak zasięg rynkowy ShareASale, kapitał Affiliate Window oraz jego niestandardowe rozwiązania oferowane użytkownikom i dbałość o jak najlepsze zarządzanie jego kontem.
Samo Affiliate Window pracuje z czterema sprzedawcami znajdującymi się w Top 1000. Z kolei wg szacunków ShareASale, ta sieć partnerska współpracuje z liczbą około 4500 reklamodawców oraz liczbą ponad 100 tysięcy afiliantów.
O podjętych krokach założyciel ShareASale, Brian Littleton wypowiada się w ten sposób:
Affiliate Window odzwierciedla nasze zaangażowanie na rzecz prowadzenia działań, których priorytetem jest sam klient, wzorcową etykę postępowania, zgodność interesów oraz niespotykaną, wysoką kulturę firmy.
Afiliacja odgrywała szczególnie istotną rolę w napędzaniu sprzedaży e-commerce podczas ostatniego okresu przedświątecznego. Dla przykładu, wg Adobe Digital Insights, afiliacja odpowiada za 15,8 % sprzedaży internetowej za okres 1 listopada – 5 grudnia. Reszta należy do wyszukiwań (39,5%), bezpośredniego ruchu (26,9%) oraz marketingu mailowego (15,4%).
Affiliate Window należy do Axel Springer – jednego z największych koncernów wydawniczych Europy.