Komisja Europejska ostrzega portale społecznościowe

Komisja Europejska ostrzega portale społecznościowe

Komisja Europejska zwróciła uwagę na Facebooka, Google+ czy Twittera. Komisja wyraża zaniepokojenie rosnącą liczbą skarg od ludzi, którzy padli ofiarą oszustw w mediach społecznościowych i zostali poddani pod warunki, które są niezgodne z prawem europejskim.

Pisząc do tych trzech firm w listopadzie, Komisja Europejska wraz z władzami konsumentów UE spotkała się, aby przedyskutować sposoby dalszego działania. Komisja twierdzi, że jeżeli propozycje są niezadowalające, może być konieczne zastosowanie „środków przymusu”.

Nawiązując do spotkania z tego tygodnia, Facebook, Twitter oraz Google+ mają miesiąc aby przedstawić swoje propozycje. Muszą usunąć warunki, które są nielegalne w Europie, i sprawić że użytkownikom będzie łatwiej nie tylko zgłosić oszustwo, lecz również natychmiastowo je usunąć.

Komisja podkreśla szereg obaw, jeśli chodzi o warunki, min.:

  • Portale społecznościowe nie mogą pozbawiać konsumentów prawa do rozstrzygania sporów w sądzie w państwie w którym zamieszkują;
  • Portale społecznościowe nie mogą żądać od konsumenta odstąpienia od praw podstawowych, takich jak prawo do wycofania się z zakupu on-line;
  • Sponsorowana zawartość nie może być ukryta, ale powinno być możliwe do zidentyfikowania;
  • Warunki korzystania z usług nie mogą ograniczyć lub całkowicie wykluczyć odpowiedzialność portali społecznościowych w związku z pełnionymi usługami;
  • Warunki korzystania z usług nie mogą być nadawane w sposób nieograniczony i uprawniać operatorów do usuwania treści.

 

Definicja Komisji Europejskiej o „nadużyciach i oszustwach” jest dość szeroka. Większość ludzi zrozumie co kryje się pod pozycjami takimi jak fałszywe promocje, obrót towarami podrabianymi i wyłudzanie płatności. Definicja obejmuje także tak zwane „pułapki poboru”, które mogłyby dotyczyć ludzi płacących za niechciane subskrypcje po zakończeniu okresu próbnego.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>