Kampanie Google AdWords – czym się różnią od wyników organicznych i dlaczego warto je cały czas stosować?

adwords

Google AdWords to narzędzie pozwalające reklamować się firmom i markom w wyszukiwarce Google i w wyszukiwarkach partnerskich. A ponieważ z Google korzysta około 97 proc. internautów, nie warto bagatelizować usług reklamowych, jakie oferuje wyszukiwarka.

Czym różnią się wyniki organiczne od wyników pochodzących z kampanii AdWords?

Choć na pierwszy rzut oka wyniki pojawiające się w wyszukiwarce na zadane przez użytkownika zapytanie wyglądają w identyczny sposób, warto wziąć je pod lupę i zauważyć drobne różnice, wskazujące na to, czy reklamodawca zapłacił za promowanie się w Google, czy też nie. W pierwszej kolejności, w wynikach wyszukiwania, pojawiają się tak zwane linki sponsorowane, pochodzące z płatnych kampanii Google AdWords. Również kończą listę wyników na każdej stronie wyszukiwania. Rozpoznamy je po małej, obecnie zielono-białej etykietce „Reklama” – pojawiającej się w przypadku treści pisanych – lub dopisku „Sponsorowane” – pojawiającym się w przypadku reklam produktowych. Jak nietrudno się domyśleć, wyniki organiczne są pozbawione dodatkowego oznaczenia. O wiele trudniej jest jednak dostać się na pierwszą stronę wyszukiwani, opierając się wyłącznie na SEO niż pomagając sobie Google AdWords. Pozycjonowanie organiczne jest czasochłonne i wymaga sporej wiedzy na temat zmieniających się algorytmów oraz warunków, jakie należy spełniać, by uzyskać wyższą pozycję. AdWords daje nam tę przewagę, że opłacając linki sponsorowane i odpowiednio optymalizując nasze kampanie, możemy dosyć szybko i nie wydając wcale bajońskich sum, dojść na sam szczyt wyników wyszukiwania.

 

Jakie możliwości daje Google AdWords?

Google AdWords po pierwsze pozwala w o wiele krótszym czasie znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google niż pozycjonowanie się w sposób organiczny. Po drugie, dzięki optymalizacji kampanii, jesteśmy w stanie – przy małym budżecie – osiągnąć spektakularne wyniki reklamowe. W dodatku, AdWords daje nam ogromne możliwości, jeśli chodzi o targetowanie kampanii na użytkowników, którzy będą nimi potencjalnie zainteresowani, a więc zwiększa skuteczność przekazu reklamowego. Oprócz tego, mamy dostęp do bieżących wyników, jakie osiągają nasze kampanie. Dostarczając tak wielu możliwości, nic dziwnego, że Google AdWords to aktualnie jedna z najefektywniejszych form reklamy internetowej.

Kto może pomóc Ci przeprowadzić kampanię Google AdWords?

Jeśli nie masz czasu lub obawiasz się, że możesz nie poradzić sobie z narzędziem, jakim jest Google AdWords, warto zwrócić się o pomoc do ekspertów, którzy dobrze znają się na reklamie internetowej i zaufać ich doświadczeniu. Zamiast nawiązywać współpracę z dużymi firmami, które mają ogromną ilość klientów, przez co najczęściej nie są w stanie poświęcać każdemu z nich zbyt dużo czasu i uwagi, dobrze jest skontaktować się z mniejszą agencją, która otoczy nas odpowiednią opieką i w pełni zaangażuje się w projekty prowadzone właśnie dla nas. Jedną z takich agencji jest www.pirmedia.pl.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*