Biura w Barcelonie i Sao Paulo – Czyli jak to jest z Cash in Pills [wywiad]
W ostatnim czasie mieliśmy okazję bliżej współpracować z programem Cash in Pills, co skłoniło nas do przeprowadzeniu wywiadu z przedstawicielem firmy – Janem Michalskim. Mamy nadzieję, że przedstawione tutaj pytania i odpowiedzi przybliżą Wam lepiej ten program oraz skalę jego działalności, która swoją drogą nieco nas zaskoczyła. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie w komentarzach lub na adres redakcji, postaramy się uzyskać na nie odpowiedzi od CIP.
————————————
Albert Czajkowski (affmarketing.pl): W Internecie znalazłem informację mówiącą, że początki Cash in Pills sięgają 2006 roku. Jak to się zaczęło? Zarabialiście wcześniej na afiliacji jako partnerzy? Czy od razu zajęliście się tworzeniem programu partnerskiego? Ciekaw jestem jakie kompetencje są potrzebne do stworzenia takiego biznesu.
Jan Michalski (CIP): Chcieliśmy stworzyć program, którzy będzie przyjazny dla wszystkich Partnerów. Naszym celem było stać się rozbudowaną platformą, która będzie dopasowana do indywidualnych potrzeb Partnerów. Aby osiągnąć taki rezultat przeprowadziliśmy tysiące analiz naszych stron sprzedażowych oraz wydaliśmy miliony na kampanie reklamowe. Poprzez te wszystkie działania stworzyliśmy ofertę, która przynosi zyski zarówno programowi, jak i Partnerom.
A.C.: Jak duże jest obecnie Cash in Pills? Widać, że cały czas się rozwijacie. Zastanawiam się czy idzie za tym postęp technologiczny czy wzrost liczby zatrudnionych.
J.M.: Oczywiście wraz z powiększaniem oferty zwiększamy również ilość pracowników, którzy zajmują się programem. Obecnie w naszych biurach pracuje już ponad 50 osób. Międzynarodowy sukces, jaki odniósł CashInPills postawił nam bardzo wysoką poprzeczkę, którą oczywiście musimy utrzymać. Nasz zespół tworzy kreatywny dział copywriterów, niezwykle uzdolnieni graficy oraz prężnie działający dział IT. Na większość języków Partnerzy mają również dedykowanego opiekuna konta we własnym języku. Ostatnimi czasy przyjęliśmy na to stanowisko kilka nowych osób i wciąż szukamy następnych.
A.C.: Gdzie mieści się główna siedziba firmy? Pytam, gdyż każdy partner ma dedykowanego opiekuna, często polskojęzycznego. Gdzie oni się znajdują?
J.M.: Główna siedziba firmy mieści się na Cyprze. Nasze biura rozlokowane są jednak na całym świecie, między innymi w Barcelonie czy Sao Paulo. Zależy nam na umiejscowieniu biur w różnych strefach czasowych, żeby szybciej odpowiadać na pytania afiliantów oraz lepiej poznać specyfikę lokalnych rynków. Dzięki temu jesteśmy bliżej naszych Partnerów.
A.C.: Obecnie w CIP jest ponad 30 produktów, dostępnych w 30 językach. Jakie plany na przyszłość? Czy zobaczymy kolejne produkty i lokalizacje w najbliższej przyszłości? W jakim kierunku planuje się rozwijać CIP?
J.M.: W przyszłości planujemy dodanie kolejnych produktów do CashInPills. Chcemy uzupełnić naszą ofertę o produkty, które przyniosą naszym Partnerom, jak najwyższe konwersje. Będziemy systematycznie dodawać produkty już z istniejących kategorii, ale chcemy również rozszerzyć naszą ofertę o całkowicie nowe produkty, które nie są dostępne w innych programach partnerskich. Radzimy uważnie śledzić nasze aktualności.
A.C.: Właśnie dziś wchodzi w życie algorytm uwzględniający dostosowanie stron mobilnych, a udział ruchu mobilnego rośnie z dnia na dzień. Czy kładziecie duży nacisk na rozwój programu pod kątem urządzeń mobilnych?
J.M.: Baza Klientów, którzy dokonują zamówień na naszych stronach poprzez urządzenie mobilne rośnie w ekspresowym tempie. Nasze strony są projektowane pod kątem RWD i dzięki temu konwersje są wyższe również z takich urządzeń. Naturalnie cały czas monitorujemy nowe aktualizacje, które wprowadza Google i staramy się być do nich, jak najlepiej przygotowani. Tak jest również i w tym przypadku.
A.C.: Często organizujecie konkursy dla partnerów skierowane na rynki zagraniczne. Jak radzą sobie z tymi rynkami polscy afilianci? Czy po zakończeniu konkursu obserwujecie dalszy wzrost w tamtejszych lokalizacjach? Zastanawiam się czy to nie forma motywatora, który rozpoczyna rozwój danej geolokalizacji w waszym programie.
J.M.: Podczas konkursów zawsze staramy się dobrać rynki z dużym potencjałem tak, aby zmaksymalizować zarobki naszych afiliantów. Partnerzy, którzy wypozycjonują się na dane frazy konkursowe oprócz atrakcyjnych nagród czerpią również zyski ze sprzedaży produktów po zakończeniu konkursów. Po takich konkursach bardzo często obserwujemy wzrost sprzedaży na kontach naszych Partnerów.
A.C.: Jesteście programem wywodzącym się z Polski i podejrzewam, że najwięcej aktywnych partnerów pochodzi właśnie od nas. Co z pozostałymi krajami? W którym z nich macie najwięcej aktywnych partnerów?
J.M.: Obecnie prym wiodą polscy Partnerzy jednak coraz większa ilość zagranicznych Partnerów rejestruje się w CashinPills. Zauważamy zainteresowanie w wielu europejskich krajach, ale nie tylko. Ostatnio nasze szeregi zasiliły kolejne dwie osoby, które opiekują się Partnerami z Niemiec oraz Rosji.
A.C.: Może na koniec jakaś porada lub wskazówka dla wszystkich partnerów?
J.M.: Wszystkich Partnerów zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z supportem. Rozmowa z opiekunem konta często może znacząco podnieść zyski w długofalowym procesie, dlatego radzimy korzystać z tej możliwości najczęściej, jak to tylko możliwe.
A.C.: Dziękuję bardzo za udzielone odpowiedzi i życzę wysokich konwersji.
J.M.: Również dziękujemy.