Jak oszacować ruch mobilny w każdej niszy

jak oszacować ruch z mobile

Oszacowanie ruchu mobilnego podczas wyboru konkretnej niszy może okazać się bardzo przydatne, chociażby na etapie doboru programu afiliacyjnego, tworzenia strony internetowej lub planowania promocji. Jak zrobić to najłatwiej i uzyskać jak najdokładniejsze dane? Oczywiście z wykorzystaniem narzędzi wyszukiwarki Google.

Chodzi dokładnie o „Planer słów kluczowych” udostępniany dla reklamodawców AdWords. Narzędzie to posiada świetne opcje, które pozwalają na dosyć dokładne sprawdzenie udziału ruchu mobilnego w wyszukaniach poszczególnych fraz.

Pierwszym krokiem jest oczywiście wybór najbardziej adekwatnych fraz dla naszej niszy. Prawdopodobnie będziemy to robić właśnie z wykorzystaniem Keyword Plannera. Dlatego, gdy już dobierzemy docelowy zestaw fraz, wrzucamy je wszystkie do wyżej wspomnianego narzędzia, najlepiej w opcji „Pobierz liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych lub pogrupuj je w grupy reklam„. Pozwoli nam to uzyskać dane tylko dla wybranych słów kluczowych.

ruch mobilny keyword tool

 

Dodatkowo możemy ustawić odpowiednie filtry dotyczące lokalizacji czy języka wyszukiwarki. Opcje szczególnie przydatne, gdy planujemy wejście na rynki zagraniczne.

Po przejściu do kolejnego ekranu naszym oczom ukażą się już dane dotyczące naszych fraz, w rozbiciu na kolejne miesiące. Teraz tylko krok dzieli nas od poznania danych na temat ruchu mobilnego. W lewym, górnym rogu wykresu wybieramy z menu rozwijanego „Trendy mobilne„. Wówczas ujrzymy następujący widok.

trendy mobilne keyword toolVoila! Możemy sprawdzić jak wyglądały statystyki ruchu mobilnego w każdym z miesięcy. Widzimy ilość wyszukiwań oraz udział procentowy ruchu mobilnego. Co ciekawe praktycznie w przypadku każdej frazy(branży) widać stały trend wzrostowy dla mobile’u. Dodatkowo, możemy rozszerzyć zakres danych do ostatnich dwóch lat wykorzystując menu po lewej stronie.

Bardzo ciekawie wygląda np. ruch dla branży taksówkarskiej, gdzie udział komórek wynosi dobrze ponad 50%:

trendy mobilne taxi

Do wyboru mamy jeszcze jeden raport – „Podział według urządzenia„. W tym wypadku dostajemy wykres, przedstawiający dane zbiorcze dla badanego okresu. Dodatkowo Keyword Planner dzieli nam ruch na Komputery, Tablety i Komórki.

taxi-ruch mobilny

 

Mam nadzieję, że ta opcja okaże się dla Was przydatna i pomoże w codziennych działaniach. Oczywiście należy pamiętać o innych zastosowaniach Planera słów kluczowych, który jest chociażby świetnym narzędziem do wyznaczania trendów sezonowych w poszczególnych branżach.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*