Instagram Checkout – zakupy jednym kliknięciem
Portale społecznościowe prześcigają się w coraz to nowszych funkcjonalnościach, by przyciągnąć jak największą liczbę aktywnych użytkowników. Instagram, po przejęciu funkcji Snapchata (Instagram Stories), wprowadza nową funkcję – Instagram Checkout. Co to takiego?
Instagram Checkout to nowa opcja, dzięki której użytkownik jednym kliknięciem może kupić produkt oznaczony na zdjęciu, bez konieczności opuszczania aplikacji. Funkcja póki co dostępna jest jedynie w USA, jednak z pewnością nie będziemy musieli długo na nią czekać.
Today, we're introducing checkout on Instagram. When you find a product you love, you can now buy it without leaving the app. 🛍💕https://t.co/o1L5WsfgVE pic.twitter.com/IlVJxOr10x
— Instagram (@instagram) March 19, 2019
Nowa funkcja daje spore ułatwienie. Dotychczas, chcąc kupić produkt reklamowany na Instagramie, byliśmy przekierowywani do strony sklepu. Od teraz będzie to dużo łatwiejsze – jedynie pierwszy zakup zajmie więcej czasu, gdyż będziemy musieli uzupełnić wszystkie konieczne dane, które następnie zostaną zapisane w aplikacji. Dzięki temu kolejne transakcje będą już kwestią kilku sekund.
Obecnie z funkcji nie mogą korzystać wszyscy przedsiębiorcy. Opcja sprzedaży jest dostępna jedynie dla dużych marek, które mogą jej użyć w zamian za niewielką prowizję. Z funkcji korzystają już takie firmy jak m. in. Adidas, H&M, Zara, Dior, Burberry, MAC Cosmetics czy Prada. Instagram zapewnia, że marek sprzedających za jego pośrednictwem będzie więcej.