Google wypowiada walkę reklamom pop-up – Update algorytmu

Google blokuje uciążliwe pop-upy

Google dążąc do jak najlepszego odbioru swoich treści przez użytkowników, ogłosił zmianę w swoim algorytmie, by karać najbardziej uciążliwe reklamy typu pop-up, zaburzające użytkownikowi komfortowy odczyt zawartości witryny internetowej.

Zmiany, które zaindukował Google 10 stycznia br. sprawią, że strony, które do tej pory męczyły swoich przeglądających frustrującymi reklamami pop-up, spadną w rankingu wyszukiwarki Google. Google rozumie dyskomfort swoich użytkowników, których taktyki reklam pop-up denerwują i zniechęcają do dalszego przeglądania witryny, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Tym samym update będzie prawdopodobnie dotyczył głównie algorytmu wyszukiwania mobilnego.

Do reklam typu pop-up zaliczają się wszystkie te, które obejmują cały ekran wyświetlacza użytkownika, uniemożliwiając mu odczytanie treści witryny, zmuszając go do wcześniejszego ich zamknięcia, nim będzie mógł dostąpić do przeczytania pożądanej wiadomości.

Fern Potter, partnerka Carat w globalnym marketingu cyforwym, jest zdania, że takie posunięcie Google jest kolejnym zielonym światełkiem w kierunku prowadzenia odpowiedzialnych kampanii reklamowych. Podkreśla, że Google skupia swoje działania nie tylko na wyszukiwarce, ale na doświadczeniu użytkownika korzystającego z jego usług.

 

Potter dodaje:

Google będzie karać te branże, które zabierają czas użytkownikowi i nagradzać te, które sprzyjają jego pozytywnemu doświadczeniu mobilnemu.

Zmiana weszła w życie z dniem 10 stycznia i stanowi następstwo wcześniej zainicjowanych zmian w tej płaszczyźnie, kiedy w roku 2015 Google ogłosił dewaluację tych stron internetowych, które zawierają uciążliwe reklamy pop-up zachęcające użytkownika do instalacji aplikacji na jego urządzeniu mobilnym.

Potter podkreśla, że nową zmianę należy traktować jako działanie Google, któremu w pierwszej kolejności zależy na użytkowniku i jego komforcie.

Z pewnością zmiany wprowadzone przez Google ucieszą użytkowników, szczególnie tych korzystających ze smartfonów. Należy jednak mieć świadomość, że nie stanowią one w żaden sposób bezwzględnej śmierci uciążliwych pop-upów. Jeśli bowiem reklama zajmuje rozsądną przestrzeń ekranu lub strona wykorzystuje pop-upy w koniecznych warunkach np. podczas weryfikacji wieku użytkownika, bądź powiadomieniu o wykorzystywaniu przez nią plików cookie, algorytm Google nie wpłynie na ich pozycję w rankingu. Wreszcie strony zawierające pop-upy mogą ciągle pojawiać się wysoko w rankingu wyszukiwarki, jeśli Google zaklasyfikuje ich treści jako szczególnie istotne dla samej wyszukiwarki.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*