Google ulepszył system ostrzeżeń przed niebezpiecznymi stronami
Google ogłosił na swoim blogu, że usprawnił system ostrzeżeń przed stronami zawierającymi niebezpieczne oprogramowanie. Tym razem ostrzeżenia będą dotyczyć zarówno przeglądarki Chrome, wyszukiwarki Google jak i reklam AdWords. Znaczy to, że polityka przeciwdziałania złośliwemu oprogramowaniu została ujednolicona w tych trzech narzędziach.
W Chrome przed wejściem na niepożądaną stronę otrzymamy nową informację o istniejącym zagrożeniu, która wygląda tak jak poniżej.
W przypadku reklam AdWords proces walki ze „złośliwymi” stronami zaczął się już jakiś czas temu. Google zmienił swoje regulaminy, zabraniając dla przykładu reklamy serwisów naciągających użytkowników na premium SMS (namierzanie telefonu itp.).
W przypadku wyszukiwarki Google gigant zapowiedział, że strony zawierające złośliwe oprogramowanie zostaną zepchnięte na dalsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jakie strony mogą czuć się zagrożone? Strony zawierające programy o zawyżonej cenie, nakłaniające użytkowników do instalacji dodatkowych elementów, aplikacje ingerujące zbyt głęboko w system operacyjny, programy trudne do usunięcia czy zbierające prywatne dane użytkownika.
Co to znaczy? Nie można być pewnym, jednak nasuwa się na myśl wniosek, że ucierpieć mogą serwisy zarabiające np. na subskrypcjach SMS oraz inne strony żyjące z „ciemniejszej” strony afiliacji. Pozycjonowanie stron z subskrypcjami SMS może stać się dużo trudniejsze. Już teraz nie można reklamować ich w AdWords, a według powyższych informacji, te same serwisy oberwą również w wynikach organicznych…
Jednak nie ma co wróżyć z fusów, przekonamy się o tym w najbliższym czasie. Będziemy wdzięczni za jakiekolwiek sygnały na ten temat.