Google rezygnuje z Flash

Ostatnio na platformie Google+ pojawiła się informacja dotycząca przyszłości Flasha w sieciach reklamowych Google. Plany dotyczą zaprzestania możliwości umieszczania reklam flashowych w AdWords i DoubleClick Digital Marketing.
Platformy te mają zaprzestać wyświetlania reklam display we Flashu od 2 lutego 2017 roku. Zapowiadane innowacje zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy z nich wchodzi w życie 30 czerwca 2016 roku, wtedy to reklamy Flash znikną z usługi AdWords i DoubleClick Digital Marketing. Drugi etap to 2 stycznia 2017 roku, wtedy nie będą wyświetlane na platformach reklamowych Google czyli w Google Display Network i DoubleClick.
Jednocześnie firma podkreśla, że nie dotyczy to wideo wykonanego w tej technologii. Koncern przekonuje reklamodawców by konwertowali reklamy na HTML5 i oferuje własne narzędzie Flash-to-HTML5.
Od października 2015 roku materiały we Flashu są blokowane domyślnie w przeglądarce Chrome. Rozwiązanie to wcześniej wprowadziła też Mozilla w Firefoksie oraz Facebook, który zrezygnował z Flasha w swoim playerze wideo. Technologia ta została uznana przez ekspertów za przestarzałą i niebezpieczną dla użytkowników. Była ona bardzo często wykorzystywana przez cyberprzestępców.
Źródła: https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/dYSJRrrgNjk