Google Analytics 360 Suite – Nowe narzędzia

google analytics 360 suite

Google wprowadza nową platformę analityczną – Analytics 360 Suite. Pozwoli ona na dokładne zrozumienie procesu zakupowego klientów w Internecie. Dzięki nowemu narzędziu będzie bowiem możliwe zbadanie danych pochodzących z różnych źródeł, a więc także i z urządzeń mobilnych.

Google Analytics 360 Suite to odpowiedź na obecnie obserwowany wzrost liczby zakupów online, które dokonywane są przy pomocy urządzeń mobilnych. Nowe narzędzie pozwoli bowiem na dogłębniejszą analizę danych dotyczących procesu zakupowego w Internecie z uwzględnieniem informacji ze smartfonów. Dzięki jego wykorzystaniu będzie więc można uzyskać pełny obraz tego, w jaki sposób klienci poszukują produktów w Sieci oraz jak finalizują swoje zakupy.

Google zapewnia, że Analytics 360 pozwoli na śledzenie użytkowników przeskakujących pomiędzy różnymi mediami i kanałami, na każdym punkcie styku z frimą (touchpoints).

Zmiana urządzenia, przy pomocy którego klienci robią zakupy online wiąże się również i ze zmianą ich zachowań w samym procesie zakupowym. Skróceniu ulega m.in. czas, w trakcie którego przebywają oni na danej stronie. W związku z tym dostarczane treści powinny być więc odpowiednio do nich dostosowane, tak aby w efekcie końcowym doszło do sprzedaży. Analytics 360 Suite ma ułatwić marketerom osiągnięcie właśnie tego celu.

Nowe narzędzie Google pozwoli ustalić m.in. jak chętnie klienci kupują dany produkt i czy niektórzy z nich kupują go częściej od innych. Ponadto pomoże określić również czy dany użytkownik trafił na stronę sklepu przy pomocy wyszukiwarki. Takie informacje z pewnością pozwolą na efektywniejsze prowadzenie kampanii AdWords. Będzie ona bowiem lepiej dostosowana do potrzeb klientów. Analytics 360 Suite powoli także sprawdzić czy dana reklama była skuteczna, która z wyświetlanych wywołała największy wzrost sprzedaży oraz jaka wersja strony internetowej była przyjaźniejsza dla użytkownika.

Google Analytics 360 Suite to nic innego jak update i rebranding platformy Google Analytics Premium. Jest dostępna od dziś w wersji beta. 
Warto wspomnieć, że wraz z Analytics 360 pojawiają się również dodatkowe narzędzia:

  • Google Audience Center 360 (beta). Narzędzie typu data management platform (DMP). Oferuje integrację z Google and DoubleClick, oraz jest otwarte na zewnętrzne dane.
  • Google Optimize 360 (beta). Narzędzie do przeprowadzania testów w witrynie.
  • Google Data Studio 360 (beta). Data Studio 360 przeznaczone będzie do tworzenia raportów, z wykorzystaniem danych z pozostałych narzędzie z pakiety 360.
  • Google Tag Manager 360. Rozbudowana wersja Tag Managera, pozwalająca na jeszcze prostsze zbieranie danych oraz dostęp do API.
  • Google Analytics 360, dawniej GA Premium, będzie ujawniał nowe funkcje i możliwości przez najbliższe kilka miesięcy.
  • Google Attribution 360, dawniej Adometry, narzędzie wykorzystujące Big Data do analizy zachowań użytkowników.

 

Oficjalna informacja: http://analytics.blogspot.com/2016/03/introducing-google-analytics-360-suite.html


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>