Gemius AdReal – badania rynku reklam wideo online
W ubiegłym tygodniu Gemius zaprezentował swój najnowszy projekt, który jest badaniem branży reklamowej. Na stronie internetowej AdReal możemy obejrzeć ranking 10 najchętniej oglądanych reklam wideo online z poprzedniego dnia.
W rankingu pojawia się także liczba użytkowników, która klip obejrzała. Informacje te zbierane są ze wszystkich serwisów i obejmują też media społecznościowe i wyszukiwarki. Badanie opiera się na reprezentatywnej próbie polskich internautów, którzy korzystają z przeglądarek na urządzeniach PC. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się kto, gdzie i w jaki sposób przeprowadza swoje kampanie wideo online, a także jak internauci oglądają reklamy.
Dzięki nowemu projektowi reklamodawcy będą mogli sprawdzić jak reklamowała się ich konkurencja, których stron internetowych użyła i jaki był zasięg przedsięwzięcia.
Póki co badanie gemiusAdReal obejmuje jedynie rynek wideo on line, jednak w planach na najbliższe miesiące ma tez badania nad tradycyjnymi reklamami, display, reklamami w wynikach wyszukiwania i tymi w serwisach social media. Pozwoli to na całościową analizę rynku i strategii reklamodawców.
Badanie gemiusAdReal prezentuje ujęcie ilościowe, tj. liczbę użytkowników i emisji. Obejmuje cały rynek kampanii wideo online dostępnych na PC, zawiera reklamy In-Stream, In-Display oraz wideo na Facebooku. Pokazuje to skalę i strategię inwestowania, jednak nie odzwierciedla wydatków. Zastosowano tu podział na przedsięwzięcia patronackie, działania promocyjne i cross-promocyjne.
Prezentowane dane będą pokazywane w cyklu dziennym za cały tydzień poprzedzający pojawienie się klipu w zestawieniu.