Facebook w dalszym ciągu najpopularniejszy
Jak wynika z najnowszego raportu firmy eMarketer najpopularniejszym portalem społecznościowym jest obecnie Facebook. Utrzymuje on bowiem pierwszą pozycje w większości krajów na całym świecie. Badania te wskazują również, że coraz bardziej popularny staje się również Instagram.
Ostatni raport firmy eMarketer potwierdza niezmiennie silną pozycję Facebooka. Wynika z niego bowiem, że w dalszym ciągu pozostaje on najbardziej popularnym portalem społecznościowym w większości krajów świata. Wyjątkiem w tym przypadku są jedynie takie państwa jak m.in. Chiny czy Rosja. Trend ten to natomiast w głównej mierze zasługa młodych użytkowników Sieci. Jak pokazują bowiem inne badania, przeprowadzone przez TNS, statystyczna osoba korzystająca z portali społecznościowych jest w wieku od 16 do 24 lat i w tygodniu użytkuje przynajmniej pięć tego typu serwisów.
Na swej popularności znacząco zyskuje także Instagram. Pomimo tego jednak traktowany jest on przez użytkowników przede wszystkim tylko jako dodatek, a nie zamiennik Facebooka. Ponadto możemy obserwować również wzrost użytkowania serwisów społecznościowych z poziomu urządzeń mobilnych. W przypadku Facebooka dane za IV kwartał ostatniego roku pokazują, że portal ten miał 1,4 miliarda użytkowników wersji mobilnej. Jest to aż 21,3% więcej niż było to jeszcze w roku wcześniejszym. Dodatkowo wzrosła również liczba użytkowników tego serwisu, którzy korzystają wyłącznie z jego wersji mobile. Sięgnęła ona bowiem 823 milionów, zwiększając się tym samym o 13,2%.
Co również niezwykle istotne, badania pokazuję, że liczba użytkowników portali społecznościowych na całym świecie ciągle rośnie. Ponadto poświęcają im oni również coraz więcej czasu. Według szacunków eMarketera z serwisów tego typu w bieżącym roku będzie korzystać 2,22 miliarda osób na całym świecie, a więc aż 67,4% wszystkich użytkowników Sieci. W prognozach na 2019 rok liczna ta ma zwiększyć się jeszcze o 500 milionów, tym samym zbliżając się do 70% całej społeczności Internetu.