Facebook rozwija swoje narzędzia pomiarowe dla reklamodawców
Facebook rozwinął swoje narzędzie pomiarowe Offline Actions, które daje możliwość zbadania związku między sprzedażą offline a reklamami online. Dzięki temu reklamodawcy będą mieli dostęp do dodatkowych danych. Tym samym w prosty i szybki sposób zyskają informacje o wpływie reklamy online na decyzje zakupowe swoich klientów.
Facebook, dzięki rozszerzeniu narzędzia Offline Actions umożliwi reklamodawcom uzyskanie dodatkowych danych na temat skuteczności reklam online w swoim serwisie. Analizując zatem własne reklamy przy pomocy platformy Atlas zyskają oni możliwość wgrania danych, które zebrane są w point-of-sale. Tym samym w krótkim czasie dowiedzą się jak reklamy online wpływają na decyzje zakupowe klientów.
Dodatkowo Facebook pracuje również nad narzędziem Path to Conversion, dzięki któremu będzie możliwe zbadanie sposobu, w który reklama dociera do użytkowników przy pomocy wielu urządzeń, jeszcze przed nastąpieniem konwersji. Co istotne, nowa platforma Atlas opiera się na analizie danych o prawdziwych ludziach, a nie o pliki cookie, jak ma to miejsce w większości przypadków. Dzięki korzystaniu z Path to Conversion reklamodawcy będą mieli możliwość śledzenia tego, jak naprawdę działa kampania, która wyświetla się zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.
Nowym rozwiązaniem zaproponowanym przez Facebooka jest również narzędzie Video Ad Serving. Dzięki niemu będzie możliwe dodawanie tak bardzo dzisiaj pożądanych treści wideo oraz analiza ich efektów w danej kampanii. Wszystko to oczywiście z uwzględnieniem rodzaju urządzenia, z którego korzysta dany użytkownik.