Expedia pozwana za kradzież danych i przekazanie ich konkurencji

expedia pozwana

Partner afiliacyjny Expedii, Reservation Counter, złożył pozew przeciwko Expedia Inc., twierdząc, że firma przechwyciła poufne dane marketingowe i przekazała je bezpośrednim konkurentom, co doprowadziło do załamania działalności firmy Reservation Counter.

Pozew dotyczy również faktu, że Expedia ukryła naruszenie, przez co Reservation Counter nie mogło odpowiednio wcześniej zareagować. Według pozwu, wniesionemu w piątek w sądzie federalnym w Utah przez TravelPass Group w imieniu spółki zależnej Reservation Counter, można stwierdzić, że kradzieże danych przyczyniły się do powstania szkody w kwocie 61 milionów dolarów. Firma, część UtahFoundFusion, prosi sąd o przyznanie wysokich rekompensat.

W sieci partnerskiej Expedia znajdują się partnerzy, począwszy od linii lotniczych i biur podróży, do korporacji nie związanych bezpośrednio z podróżami. Expedia zgadza się udostępniać im bazę hoteli, dzięki czemu mogą oni generować w nich rezerwacje, na których zarabiają prowizję. Partnerzy to m.in. Sabre, Hotelplan Suisse, MCI, Travel.ch, Almundo.com, Travel Network Group, Travelport czy CarTrawler.

 

Niektórzy partnerzy afiliacyjni posiadają proste w działaniu mechanizmy, które zajmują się oferowaniem pobytu w hotelach. Ataki oczerniająca afiliantów, przeprowadzone przez American Hotel & Lodging Association i jego członków, dotyczyły bardziej skomplikowanych przedsiębiorstw, co miało na celu ukazać konsumentom fakt, że dokonują rezerwacji nie bezpośrednio w hotelu, lecz poprzez witrynę innej firmy, nie związaną z hotelem. W związku z tym Reservation Counter zostało wskazane przez ABC News i The New York Times, jako przedsiębiorstwo stosujące niejasne praktyki i działania.

Mimo to od 2014 r. – kiedy miała miejsce ówczesna kradzież danych – aż do ostatniego tygodnia, Reservation Counter był partnerem afiliacyjnym w sieci Expedia. Na początku 2014 r., starszy menedżer Expedii, Brian Hungria korzystał z danych w systemie Expedia i dostarczał dane trzem pracownikom RoomStays.com.

Dwaj pracownicy RoomStays, Yatin Patel i Sherman Distin rzekomo zebrali dane, które przypuszczalnie kosztowały Reservation Counter 30 milionów dolarów w ciągu trzech lat i pomogły utworzyć innego konkurenta – Reservations.com.

Reservation Counter tak opisuje wniesiony pozew:

„Reservation Counter zatrudnia zespół w celu opracowania zestawów danych, obejmujących takie informacje, jak ilość rezerwacji hoteli, stawki anulowania, lokalizacje odpowiednich hoteli, typy hoteli, czy ilość rezerwacji hotelowych zależnych od pory roku. Te dane są kluczem do sukcesu Reservation Counter, ponieważ umożliwiają firmom skuteczną reklamę na kluczowych rynkach i strategiczne ukierunkowanie na niewykorzystane rynki w celu osiągnięcia maksymalnych zysków „

Reservations.com w zasadzie wygrało los na loterii, unikając kosztów konieczności opracowywania takich danych, a rok po uruchomieniu w 2014 r. osiągnęło kamień milowy 1 miliona rezerwacji. Z drugiej strony, domniemana kradzież danych spowodowała, że Reservation Counter straciło prawie 90 procent swojej wartości.

W postępowaniu sądowym oskarżona została również firma Expedia za rzekome wątpliwe metody ochrony danych, które umożliwiły menedżerom dostęp do danych każdego partnera afiliacyjnego.

Firma Expedia odmówiła wypowiedzenia się w tej sprawie, powołując się na politykę nie komentowania postępowania sądowego będącego w toku.

W istocie chodzi o charakter i wartość danych, które prawdopodobnie zostały skradzione, oraz o fakt, czy miało to niekorzystny wpływ na interes firmy Reservation Counter w stopniu, w jakim jest to wskazywane przez prawników.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*