E-mail marketing 2019 – raport Interaktywnie.com
Portal Interaktywnie.com 30 lipca opublikował coroczny raport dotyczący e-mail marketingu. Zgodnie z nim e-mail marketing cały czas jest ważnym narzędziem w kampaniach internetowych. I chociaż RODO sprawiło, że zmniejszyły się wydatki marketerów na tę formę promocji, to jednocześnie wzrosła skuteczność e-mail marketingu. Do wzrostu skuteczności przyczyniło się wyeliminowanie z gry nieuczciwych graczy.
Na samym początku w raporcie znajdziemy informacje do jakich działań marketingowych warto wykorzystywać e-mail marketing i marketing automation oraz w jak te formy promocji mogą wspierać sprzedaż. Poznamy również przepis na skuteczną kampanię e-mail marketingową oraz zmiany, do jakich doszło pod wpływem RODO. Dowiemy się jak zgodnie z prawem stworzyć bazę adresową oraz listę odbiorców newslettera. Na pytania, postawione w raporcie, jak powinien wyglądać formularz zapisu na newsletter zgodny z RODO oraz czy można zbierać dane osobowe z prawem do wykorzystania w celach marketingowych odpowiadała ze szczegółami – Agnieszka Świątek-Druś – rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Danych. Natomiast ostatnia część raportu poświęcona jest automatycznemu marketingowi. Z artykułu tego dowiadujemy się na czym polega marketing automation, gdzie możemy go zastosować oraz jakie są jego największe zalety.
Zdaniem Kai Grzybowskiej – współautorki raportu – branża w e-mail marketingu nie ma większego znaczenia. Ważne jest to, aby dysponować rzeczywistymi danymi na temat potrzeb i zainteresowań potencjalnego klienta. Warto zatem zapoznać się z raportem, znajdziemy w nim cenne wskazówki oraz rady jak skutecznie tworzyć oraz prowadzić kampanię e-mail marketingową. Pełny raport znajdziecie tutaj.