Dystrybucja treści w Internecie – 6 sprawdzonych sposobów
Internet to dzisiaj gąszcz informacji i niezliczonej ilości stron. Posiadając własne miejsce w Sieci warto więc pomyśleć w jaki sposób wyróżnić się na ich tle tak, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Poznaj 6 sprawdzonych i niezwykle sposobów na skuteczną dystrybucję treści w Internecie.
Dystrybucja treści w Internecie decyduje o tym ilu odbiorców będzie miała Twoja strona. Oto 6 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zauważalności Twoich wpisów.
1. Publikacja wpisów na serwisach społecznościowych
Publikacja wpisów na social media to jeden ze skuteczniejszych sposobów na dystrybucję treści w Internecie. Możliwości jest dzisiaj na prawdę wiele – Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Google+ czy Pinterest. Każdy z nich posiada swoją własną specyfikę oraz różnych użytkowników. Korzystając zatem z danego serwisu społecznościowego watro dostosować tematykę oraz formę naszej treści pod konkretny kanał tak, aby dystrybucja była skuteczniejsza.
2. Optymalizacja wpisów
Aby nasze treści trafiały do szerszej grupy odbiorców trzeba również zadbać o ich odpowiednią optymalizację. Dzięki temu będą one lepiej widoczne w wyszukiwarce, a więc łatwiejsze do znalezienia dla użytkowników w Sieci. Tworząc treści pamiętaj zatem to odpowiednim doborze słów kluczowych, stosowaniu nagłówków czy o linkowaniu wewnętrznym.
3. Mailing
Promując swój wpis w Sieci można również wykorzystać pocztę mailową. Przykładem tutaj jest wysyłanie wiadomości do subskrybentów z informacją o nowej treści na Twojej stronie, newsletter czy podpis z linkiem w stopce maila. Należy jednak oczywiście uważać z ich ilością tak, żeby nie przesadzić i nie zrazić do siebie swoich czytelników.
4. Współpraca
Sprawdzony sposób dystrybucji treści w Internecie to również nawiązywanie kontaktów z ludźmi z branży oraz współpraca z nimi. Dzięki temu Twój wpis lub strona może zostać przez kogoś polecony i w ten sposób zyska nowych odbiorców. Możesz również gościnie tworzyć wpisy na zaprzyjaźnionych stronach oraz udzielać dla nich wywiadów.
5. Aktywność
Autorzy innych stron nie powinni być przez Ciebie traktowani jak konkurencja. Zaglądaj więc regularnie na ich strony oraz komentuj publikowane tam posty. To pomoże Ci w budowaniu relacji nie tylko z innymi twórcami, ale także i z ich odbiorcami. Pamiętaj jednak, żeby nie spamować!
6. Płatna promocja
Budując zasięg dla swojej strony warto również pomyśleć nad płatną jej promocją. Możesz to zrobić za pomocą reklamy na serwisach społecznościowych lub np. skorzystać z Google AdWords.
Skuteczna dystrybucja treści w Internecie wymaga dużo cierpliwości, regularności oraz konsekwencji. Zawsze jednak należy pamiętać o tym, żeby przede wszystkim dbać o wartość tego, co tworzymy.