Customer Match – Google pozwoli na wykorzystanie e-maili w AdWords
Nowy produkt o nazwie Customer Match pozwoli reklamodawcom załadować listy adresów e-mail swoich klientów do AdWords. Plotki o uruchomieniu pojawiły się już wiosną w Wall Street Journal, ale okazuje się, że możliwości programu obejmą również reklamy na stronie YouTube i w Gmailu. Jak to zadziała w praktyce? Na nasze konto AdWords będziemy mogli załadować listę maili, które AdWords skojarzy z zalogowanymi użytkownikami w Google. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do tych użytkowników w wyszukiwarce, na YouTube lub Gmailu.
Dotychczas reklamodawcy mieli możliwość dostosowania reklam do odwiedzających stronę i klientów, bazując na narzędziach, które wykorzystywały ciasteczka zapisane na komputerze. Użytkownik może je jednak usunąć bądź zablokować i nie nadają się one dla urządzeń mobilnych. Adresy e-mail są znacząco bardziej stabilne na różnych urządzeniach.
Customer Match pozwoli Google dogonić Facebooka i Twittera, które korzystają już ze swoich programów bardziej precyzyjnego targetowania reklam. Rozwiązania te okazały się tak skuteczne w wypadku Facebooka, że reklamodawcy zaczęli wywierać presję na Google, które w końcu ugięło się, prawdopodobnie widząc, jakie zyski osiąga Facebook.
Dodatkowo poza możliwością trafiania z reklamą do subskrybentów newsletterów, dotychczasowych klientów i uczestników programów lojalnościowych, reklamodawcy będą mogli również kierować swoje reklamy do nowych klientów z Similar Audiences.
Similar Audiences istnieje już w Google Display Network. Program buduje listy użytkowników na podstawie aktywności przeglądania, żeby znaleźć nowych użytkowników z podobnymi zainteresowaniami i charakterami. Teraz te listy będą mogły być również budowane na podstawie list z Customer Match, także z nastawieniem na YouTube i Gmail.
Customer Match i Similar Audiences zaczną być dostępne globalnie w ciągu kilku następnych tygodni.
Informację można znaleźć na oficjalnym blogu Google: http://adwords.blogspot.com/2015/09/Google-brings-you-closer-to-your-customers.html
Wiadomo czy już to ruszyło?
Z tego co widzimy na naszych kontach jeszcze nie. Jednak możliwe, że tak jak to bywa zwykle z tego typu aktualizacjami, mogą one wchodzić stopniowo na konta, więc możliwe że u kogoś już działa. W każdym razie podejrzewam, że jeszcze za wcześnie.