Chatbot Microsoftu nie zdał egzaminu

Chatbot Microsoftu nie zdał egzaminu

Najnowszy produkt Microsoftu okazał się być niewypałem. Chatbot imieniu „Tay” służyć miał do rozmów z internautami nie zdał jednak swego egzaminu. Sztuczna inteligencja okazała się bowiem bardzo podatna na manipulacje. Firma mimo to zapowiada dalsze prace nad projektem.

Ostatnio głośno było o najnowszym rozwiązaniu Microsoftu, który wprowadził na rynek swój nowy produkt – chatbot o imieniu „Tay”. Miał być on wykorzystywany podczas rozmów z internautami. Ta sztuczna inteligencja, stylizowana na młodą dziewczynę, odpowiadać miała bowiem na dowolne pytania użytkowników na zasadzie naturalnych reakcji. Rozmowy te skierowane były do młodych ludzi przy wykorzystaniu platform Twittera, Kicka czy GroupMe.

Nowy produkt Microsoftu zupełnie jednak się nie sprawdził. Okazało się bowiem, że stworzona przez firmę sztuczna inteligencja podatna jest na różnego rodzaju manipulacje. Użytkownicy Sieci bardzo szybko udowodnili, że w łatwy sposób można np. pokierować nią tak aby nawoływała do nienawiści. W efekcie tego firma musiała pozbawić „Tay” głosu oraz usunąć znaczną część jej wypowiedzi. Zapowiedziano już jednak dalsze prace nad ulepszeniem tego rozwiązania.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>