Aplikacja Snapchata ułatwiająca personalizację reklam
Serwis Snapchat ma w planach stworzenie systemu, który będzie rozpoznawał konkretne obiekty i przedmioty na zdjęciach użytkowników i dobierał do nich odpowiednie reklamy. Pozwoli to reklamodawcom lepiej personalizować wyświetlane reklamy.
Na razie nie wiadomo, kiedy nowa aplikacja będzie w użyciu i jak Snapchat będzie ją wykorzystywał. Informacje na temat owej aplikacji zostały ujawnione na podstawie dokumentów z amerykańskiego urzędu patentowego, z których wynika, że w tamtym roku Snapchat zgłosił projekt aplikacji pozwalającej na rozpoznawanie konkretnych obiektów znajdujących się na zdjęciach opublikowanych przez użytkowników serwisu.
Nowy system ma dwa główne cele – po pierwsze umożliwi korzystającym z serwisu dodawanie do fotografii takich graficznych elementów, które platforma sama zasugeruje użytkownikom na podstawie analizy zdjęć.
Druga funkcja nowej aplikacji dedykowana jest dla reklamodawców. Rozpoznanie konkretnych obiektów ułatwi dopasowanie bardziej indywidualnej reklamy. Na przykład jeśli analiza fotografii będzie wskazywała, że internauta znajduje się w restauracji lub sklepie, aplikacja może zasugerować mu konkretny produkt czy danie lub zareklamować inne miejsce warte odwiedzenia. Gdy użytkownik doda zdjęcie z jakimś przedmiotem, aplikacja pozwoli na opublikowanie reklamy, która będzie promować daną rzecz konkretnej firmy bądź rzeczy komplementarne do przedstawionego obiektu.