AdWords livestream 2015 – podsumowanie | nowe reklamy

adwords livestream podsumowanie

Dzisiejszego dnia odbyła się konferencja Google AdWords livestream 2015, na której to zespół AdWords przedstawił nowe formy reklam w wyszukiwarce dla urządzeń mobilnych. Trzeba przyznać, że niektóre z nich są sporą innowacją i mogą ładnie namieszać w SERPach. Według wiceprezesa Google AdWords zmiany te są natchnione przez rosnący udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Jakie to zmiany? Przejdźmy do rzeczy!

Reklamy dla branży samochodowej

Google przedstawił dwa nowe formaty przeznaczone dla branży samochodowej.

Pierwszy z nich przeznaczony jest prawdopodobnie dla producentów samochodów. Jest to bardzo rozbudowany format, zawierający zdjęcia konkretnego modelu samochodu, informacje techniczne na jego temat oraz odnośniki do strony producenta, konfiguratora swojego pojazdu i co najważniejsze, listy najbliższych dealerów.

Reklama samochodu AdWords

Reklama samochodu AdWords

Tutaj przenosimy się do drugiego formatu reklamy, przeznaczonego dla dealerów samochodowych. Są to rozszerzone reklamy tekstowe pozwalające na połączenie z salonem samochodowym lub wyznaczenie trasy do salonu.

Reklama dealera samochodowego

Reklama dealera samochodowego

Reklamy dla branży samochodowej dostępne są jak na razie tylko w USA.

Reklamy dla hoteli

Kolejna forma reklamy przeznaczona jest wyłącznie dla hoteli i dostępna będzie w 100 krajach na całym świecie.

Reklama pozwala na porównanie kilku hoteli, zobaczenie zdjęć, ocen klientów oraz szczegółowych informacji. Do tego pozwala na bezpośrednie połączenie z hotelem, sprawdzenie wskazówek dojazdu, a co najważniejsze, bezpośrednie zabookowanie miejsca.

Reklama dla hoteli

Reklama dla hoteli

Reklama dla hoteli - szczegóły

Reklama dla hoteli – szczegóły

Nowe reklamy dla handlu detalicznego

Trzeci format reklam został przewidziany dla handlu detalicznego. Nowy typ reklam pozwala na zobaczenie szczegółów danego produktu, w których znajdziemy dane techniczne konkretnego urządzenia, oceny czy opinie innych kupujących.

reklamy dla handlu

Reklamy dla handlu

Te reklamy będą prawdopodobnie dostępne jak na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.

Rozwój Google Compare

Na konferencji nieco czasu poświęcono również narzędziu Google Compare, które działa obecnie w USA i UK. Google Compare to porównywarka produktów finansowych – pożyczek, wycieczek, ubezpieczeń samochodów czy kart kredytowych. Zaprezentowano nowe opcje dostępne m.in. na urządzeniach mobilnych.

Przede wszystkim każdy ubezpieczyciel zostanie opatrzony ocenami oraz opiniami klientów.Dodatkowo porównywarka pokaże nam lokalnych agentów ubezpieczeń, położonych najbliżej nas. Jak na razie ta usługa uruchomiona zostanie tylko w niektórych stanach w USA.

Ocena ubezpieczyciela

Ocena ubezpieczyciela

Lokalni agenci

Lokalni agenci

Jeśli chodzi o porównywarkę kart kredytowych Compare wprowadza również oferty lokalnych banków.

Dodatkowo w wyszukiwarce pojawią się nowe formy reklamy porównywarki kredytów hipotecznych. Do tej pory Google udostępniał w wyszukiwarce kalkulator kredytowy przeznaczony dla tego produktu.

Reklamy kredytów hipotecznych

Reklamy kredytów hipotecznych

Aktualizacja narzędzi AdWords

Google ogłosił również kilka zmian w dostępnych narzędziach AdWords. Na pierwszy ogień trafiło narzędzie dynamicznych reklam w wyszukiwarce, przeznaczone dla dużych i dynamicznych serwisów. Dzięki zmianom narzędzie będzie posiadało więcej możliwości konfiguracji i przede wszystkim będzie bardziej intuicyjne.

Kolejne narzędzie pozwala na automatyczną zmianę rozmiarów reklam graficznych, dzięki niemu nie musimy tworzyć 15 różnych rozmiarów jednej kreacji, AdWords zrobi to za nas. Trzeba przyznać, że to narzędzie najbardziej przypadło mi do gustu.

Kolejne narzędzie, które doczekało się udoskonaleń to „Optymalizator konwersji”, który samodzielnie licytuje za nas kliknięcia w AdWords. Już niedługo pojawi się dodatkowy raport, który pozwoli na symulację wyników kampanii przy innych założeniach dotyczących CPA. Pojawi się również dodatkowy panel pozwalający na zarządzanie i raportowanie kampanii działających w modelu automatycznej licytacji.

cpa

Nowe narzędzia CPA

Analityka

Działania Google w kwestii analityki zmierzają do śledzenia ścieżki konwersji pomiędzy różnymi urządzeniami. Google chce oszacować wartość konwersji dla całej ścieżki konwersji, włączając w to aplikacje, komórki, komputery, a nawet wizyty w sklepie. Jak zapowiedziano, już niedługo takie narzędzie ma pojawić się w AdWords. Nie wiem, czy narzędzie będzie w stanie samodzielnie zbierać i wykorzystywać te wszystkie dane, jednak z pewnością skupi się na atrybucji i ścieżkach konwersji, powiązanych chociażby z wieloma słowami kluczowymi klikniętymi przez internautę.total conversion

Na koniec wiceprezes wspomniał również o dwóch nowych narzędziach przeznaczonych do testów i analizy obecnych kampanii.

 

Jak zapatrujecie się na nowe zmiany? Co prawda większość z nich nie prędko będzie dostępna w Polsce, mimo wszystko wyznaczają one kierunek w jakim będą zmierzać SERPy. Ciekawie zapowiada się również rozwój Google Compare, które wydaje się mocną konkurencją dla branży afiliacyjnej działającej w tych samych branżach.

Streaming z wydarzenia jeszcze w nieobrobionej wersji można zobaczyć poniżej.


Podobało Ci się? Podziel się...

5 komentarzy

  1. Reklama dla hoteli trochę namiesza. Adwords dużo traciło przez booking, travelist i groupon, ale teraz szybszy dostęp do informacji zwiększy jego konkurencyjność

  2. Dla mnie to narzędzie do zmniejszania reklam jest super – gdzie to można podejrzeć?

    • Z tego co wnioskuje na podstawie video i informacji na innych portalach AdWords będzie po prostu automatycznie skalował obraz w czasie rzeczywistym na podstawie trzech głównych rozmiarów – 728×90, 300×250 i 160×600. Czyli tworzymy te trzy rozmiary, a AdWords wyświetla je również w boksach przeznaczonych dla innych rozmiarów.
      Co prawda podczas dodawania reklam graficznych w AdWords czasami pojawiają się po prawej dodatkowe rozmiary reklam stworzone automatycznie, z tym, że nie zawsze wyglądały one dobrze. Nie wiem też, czy to o to narzędzie chodzi dokładnie, bo ono jest już jakiś czas dostępne.
      Niestety konsultanci AdWords również nie pomogli mi z tym pytaniem 🙂 Jeśli się czegoś dowiem dam znać, bo nadal czekam na informację od techników.

    • Ok, w końcu uzyskałem odpowiedź na temat tej funkcji od supportu AdWords.
      Sprawa wygląda tak, że to narzędzie jest już dostępne na kontach AdWords i działa automatycznie. Wystarczy wgrać na konto trzy rozmiary reklam: 300×250, 728×90, 160×600, a AdWords automatycznie dopasuje je do ponad 95% miejsc w sieci reklamowej. Niestety nie ma żadnych dodatkowych raportów dotyczących tej funkcjonalności, więc wszystkie statystyki będą zgromadzone w tych trzech rozmiarach reklam.

  3. Bardzo ciekawe rozwiązania, zanim to wszystko dotrze do PL to jeszcze trochę czasu minie.

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*