8 mitów na temat marketingu afiliacyjnego

8 mitów na temat marketingu afiliacyjnego

Prawdopodobnie zdążyłeś usłyszeć już wiele przeróżnych historii na temat marketingu afiliacyjnego. Niektóre z nich były nasączone taką fikcją, że mogły wręcz przypominać te rodem wyrwane z jakiegoś horroru. Warto jednak pamiętać, że każda historia posiada przysłowiowe dwie strony i zanim w nią uwierzymy, powinniśmy poznać obie. Marketing afiliacyjny stanowi pewne wyzwanie, ale z pewnością mity, które zdążyły wokół niego wyrosnąć nie posiadają w swej strukturze jednolitej prawdy. Wobec czego istotnym jest, by postarać się zrozumieć pełny mechanizm działania tego specyficznego marketingu, nim uwierzymy w bajdurzone opowieści.

Mity na temat marketingu afiliacyjnego i SEO

Bardzo łatwo jest pokładać ufność opowiadaniom, jeśli nie znamy istoty o którą rozchodzą się tworzące ją słowa. Opowieści produkowane na temat marketingu afiliacyjnego oraz SEO mogą być mylące, więc jeśli pragniesz zgłębić prawdę stojącą za plotkarskimi mitami, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

MIT: Marketing afiliacyjny jest bardzo prosty

PRAWDA: Istnieje grono osób, które twierdzą, że marketing afiliacyjny jest najprostszym sposobem, by rozpocząć swoją działalność online. Ostatecznie, wszystko czego potrzebujesz to jedynie dobrze działający serwis i parę linków partnerskich. Brzmi banalnie prosto. W rzeczywistości jednak, nie jest to aż tak proste, jak moglibyśmy wnioskować na podstawie pozorów, które ten marketing stwarza. Podobnie bowiem jak w każdym innym rodzaju działalności gospodarczej, również i w afiliacji potrzebny jest ogromny zapas czasu i gotówki, które należy zainwestować w nadanie choćby minimalnego rozmachu naszemu biznesowi. Nie oznacza to jednak, że skoro spełniłeś podstawowe wymogi w postaci posiadania dostatecznej liczby pieniędzy, założenia swojej strony i generacji kilku linków partnerskich, twoje marzenia o sukcesie zaczną z miejsca się realizować. Diabeł tkwi w szczegółach, w  tym wypadku w konstrukcji naszej strony internetowej.

Storna internetowa musi zawierać wszelkie niezbędne informacje, które będą przyciągać naszych odwiedzających, istotną jest jednak forma, którą im nadamy. Ponadto trzeba opracować szereg słów kluczowych i umieć posługiwać się najbardziej wyszukanymi technikami SEO, by mieć pewność, że jesteśmy zdolni otrzymać wysoką pozycję rankingową w wyszukiwarce. Dodatkowo, musisz mieć w posiadaniu pewien depozyt środków, które będziesz przeznaczał na filmy, linki oraz treść pisemną, które będą mieć na celu wspieranie twojej strony. To jeszcze nie koniec. Ponieważ nade wszystko musisz posiadać doskonałą orientację w jaki sposób efektywnie promować materiały i treści w social media. By odnieść sukces i zacząć zarabiać na marketingu afiliacyjnym, musisz w rzeczywistości spełnić wszystkie powyższe wytyczne. Nie takie proste, co?

MIT: Duży ruch=dużo pieniędzy

PRAWDA: Zgodnie z treścią produkowanych opowieści na temat marketingu afiliacyjnego, zwiększony ruch przekłada się proporcjonalnie na ilość zarabianych przez nas pieniędzy online. Prawda jednak jest taka, że wysoki ruch wcale nie jest niezbędny do zapewnienia wysokiej konwersji. Jaki zysk bowiem mógłby przynieść ruch sam w sobie, jeśli nie szedł by za nim w ślad wzrost konwersji? Należy zatem zawsze mieć na uwadze, że w momencie, w którym wizytor już dotrze do naszej strony, nie jest to jednoznaczne z generacją samej konwersji, ponieważ jego zainteresowanie może minąć. Konwersja nastąpi jedynie wtedy,  gdy przyciągniemy uwagę wizytora naszą ofertą. Podsumowując zatem, wcale nie potrzebujemy ogromnego ruchu na stronie by zarabiać na niej pieniądze. Ważniejszy jest sam poziom konwersji. Choć owszem, wyższy ruch zazwyczaj pomaga wzrostowi konwersji.

MIT: Marketing afiliacyjny jest martwy

PRAWDA: Niektórzy są zdania, że marketing afiliacyjny jest martwy, choć prawda jest taka, że w swej naturze ten rodzaj marketingu jest bardzo zmienny i współczesne trendy daleko odbiegają od tych, które były obecne u jego zarania. Nowsze trendy są bardziej restrykcyjne – wstrzymywane jest wykorzystywanie linków-spam, a sama widoczność bannerów reklamowych jest mocno ograniczona. Ponadto algorytm Google jest obecnie równie ścisły pod względem treści jak i praktyk SEO. Dzięki takim działaniom, strony internetowe, które nie spełniają jego standardów zostają przesunięte niżej w rankingu wyszukiwania. Niektóre banery reklamowe są również ograniczone przez to, że nie posiadają kompatybilności z ekranami urządzeń mobilnych. Aktualne tendencje dążą do zastępowania banerów linkami tekstowymi, które można znaleźć pomiędzy wersami tekstu czytanego przez nas blogu.

 

MIT: Posty, którymi dzielisz się w social media automatycznie zdobędą wysoką liczbę lajków i udostępnień

PRAWDA: Social media to doskonałe źródło darmowej reklamy dla marketingu afiliacyjnego, choć należy również mieć na uwadze fakt, że nie wszystkie kroki reklamowe są bezpłatne, ponieważ takimi prawami rządzi się sama reklama.  By jednak uzyskać popularność i zdobyć wysoką liczbę lajków oraz udostepnień, należy udostępniać tylko treści wciągające i przykuwające uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Pisanie postów o treści oryginalnej lub o wyselekcjowanej zawartości, może nam pomóc, jednak social media są dyktowane jedynie tym, którzy są cierpliwi. Ponieważ w ich świecie wszystko obarczone jest kwestią czasu. Jednak jeśli jesteś zdeterminowany i wiesz jak postępować, rozważ każdy post jako swego rodzaju inwestycję, która pociągnie za sobą zwrot w postaci korzystnego zysku.

MIT: Zaledwie kilka niszy może być opłacalnych

PRAWDA: Łatwo jest głosić tezę, że jedne nisze są bardziej opłacalne od innych, ale to ty właśnie musisz znaleźć właściwą dla siebie niszę, jeśli chcesz zacząć zarabiać pieniądze online. Tak naprawdę każda nisza jest opłacalna, ale kluczowa rola (w postaci osiągnięcia na niej sukcesu) zależy od tego, w jaki sposób będziesz ją rozwijać i promować. Przede wszystkim zatem nie sama nisza a twoje umiejętności są zasadniczym kryterium sukcesu. Jak zatem znaleźć właściwą niszę? Nie szukaj zbyt daleko, zacznij od twoich zainteresowań i hobby. Czym się pasjonujesz? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, promowanie i rozwijanie takiej bliskiej Ci niszy będzie o wiele łatwiejsze.

MIT: Wszystko opiera się na zarabianiu prowizji i samodzielnej sprzedaży

PRAWDA: Najistotniejszą kwestią marketingu afiliacyjnego jest osiągnięcie maksymalnego ruchu i pozyskiwanie nowych klientów. Oczywiście – sprzedaż i prowizja są częścią licznych korzyści, które można uzyskać w tej branży. Gdy jednak jesteś zaangażowany w prowadzenie marketingu afiliacyjnego, z pewnością twoje działania nie mogą ograniczyć się jedynie do tych dwóch składowych. Jest przecież jeszcze tyle do zrobienia. Nadmienić tylko SEO, ściąganie odwiedzających, strony docelowe i wiele, wiele innych.

MIT: Marketing afiliacyjny to słabnący biznes

PRAWDA: Jak już wcześniej zostało powiedziane, marketing afiliacyjny posiada zmienną naturę. Wbrew powszechnie panującej opinii, afiliacja wcale się nie kurczy. Przeciwnie. Notuje się stały wzrost firm, które stosują programy partnerskie. Przeważnie dlatego, że klienci, którzy odwiedzają ich partnerskie witryny najprawdopodobniej wydają więcej pieniędzy w porównaniu do pozostałych klientów.

MIT: Treść może samodzielnie gwarantować sukces

PRAWDA: Owszem, tworzenie zawartość jest niezwykle ważne i choć treść może przynieść Ci korzyści, twój wkład w prowadzoną zawartość zdecydowanie nie kończy się w tym miejscu. W rzeczywistości jesteśmy zmuszeni do nieustannego produkowania wysokiej jakości treści, jeśli chcemy zwieńczyć sukcesem naszą działalność w afiliacji. To pierwszy krok, który musimy wykonać na polu marketingu afiliacyjnego. By to uczynić, musimy tworzyć posty regularnie. Unikalne tytuły i ikony wpisów, przyciągają uwagę użytkowników, podobnie jak podcasty i udostępnienia w social media. Zatem treść sama w sobie nie zawojuje internetu. W jego progach bowiem wymagana jest nieograniczona kreatywność i świadomość, że zawartość należy promować na wielu poziomach.

Marketing afiliacyjny nie jest pestką do zgryzienia. By odnieść sukces, musimy potraktować go rzeczowo i poważnie. Teraz, gdy już poznałeś istotę działania tego rynku, upewnij się, że czuwasz nad jego wszystkimi składowymi i ostrożnie zaplanuj swój pierwszy krok nim podejmiesz jakąkolwiek pochopną decyzję. Ostatecznie, dobry plan nigdy nie zawodzi, czyż nie?


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*