7 polskich projektów otrzyma pieniądze od Google
Zakończyła się pierwsza edycja Digital News Initiative organizowana przez Google i ośmiu europejskich wydawców. W ramach projektu ponad 27 milionów euro ma być przeznaczone na innowacyjne projekty dziennikarskie. Polskim portalom udało się zdobyć 1,5 miliona, a pieniądze trafią do Agory i Grupy naTemat. Sfinansowanych zostanie łącznie 7 nowych koncepcji. W sumie do sfinansowania wybrano 128 projektów z 23 krajów w Europie.
Start inicjatywy ogłoszono w kwietniu ub.r., Google ma przeznaczyć w ciągu 3 lat, 150 mln euro na pomoc w realizacji projektów, które w innowacyjny sposób realizują praktyki dziennikarstwa internetowego. Dofinansowanie mogli otrzymać wydawcy internetowi, prasowi i podmioty z branży nowych technologii.
Najwięcej udało zdobyć się projektom pochodzącym z Niemiec- 4,89 mln euro, na drugim miejscu znalazła się Hiszpania- 2,54 mln euro.
Przedstawiciele polskiego oddziału Google ogłosili, że pełna lista projektów, które otrzymały dofinansowanie zostanie podana w momencie, kiedy potwierdzone zostanie zainteresowanie ze strony beneficjentów. Agora i Grupa NaTemat potwierdzili już uczestnictwo w inicjatywie.
Agora uzyskała pieniądze na wsparcie dwóch projektów. Pierwszy z nich przygotowała „Gazeta Wyborcza” i nosi nazwę „Prześwietlając polityków”, drugi projekt został opracowany przez zespół radia Tok FM. Powstać ma platforma online wraz z aplikacją, która umożliwi słuchaczom wyrażanie swoich opinii w wersji audio, a tym samym współtworzenie treści na antenie.
Grupa naTemat otrzymała dofinansowanie w wysokości 250 tys. euro. Ma stworzyć nowy portal internetowy, który będzie bazą wiedzy dla kluczowych tematów dyskusji o sytuacji społecznej i politycznej w Polsce.