7 dowodów na to, że content marketing sprawdzi się również w twojej firmie

content

Sądzisz, że stosowanie strategii content marketingu nie przyniesie twojej marce żadnych korzyści? Przedstawiamy dowody na skuteczność marketingu treści.

W obecnych czasach content marketing uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych strategii, która umożliwia zarówno dotarcie do stałych klientów, jak i pozyskanie zainteresowania potencjalnych nabywców. Co – w praktyce – może zyskać twoja firma dzięki wdrożeniu strategii marketingu treści?

  1. Zaufanie użytkowników stanowi jedną z największych korzyści, jaka wynika z publikacji materiałów wysokiej jakości czyli po prostu praktycznego stosowania strategii content marketingu. Wzrost ilości publikowanych materiałów sprzyja budowaniu sylwetki eksperta w danej dziedzinie, co z kolei przekłada się na liczbę klientów żywo zainteresowanych oferowanymi produktami. W końcu każdy z nas chciałby współpracować z profesjonalistami posiadającymi obszerny zasób wiedzy.
  2. Nie jest tajemnicą, że nic nie wywiera tak silnego wpływu na decyzje zakupowe, jak tożsamość marki. Właśnie dlatego strategia content marketingu powinna podkreślać charakter firmy i cenione przez nią wartości. W praktyce warto więc skupić się np. na publikacji treści wirusowych (filmy video, posty na blogu etc.) które będą stanowiły swego rodzaju głos marki.
  3. Czy wiesz, że według badań aż 97% konsumentów używa popularnych wyszukiwarek w celu zapoznania się z produktem jeszcze przed jego nabyciem? Co więcej, w przypadku aż 80% uzyskane wyniki zadecydowały o dokonaniu zakupu. Właśnie dlatego warto publikować materiały zawierające słowa kluczowe i – a może właśnie przede wszystkim – posiadać odpowiednio zoptymalizowaną, nowoczesną stronę internetową.
  4. Generowanie leadów (czyli po prostu zainteresowania potencjalnych klientów, jak również zapytań o oferowane przez markę produkty) stanowi jeden z najważniejszych powodów stosowania content marketingu. Dzięki publikacji wartościowych treści, przyciągnięci do marki potencjalni klienci powoli odkrywają firmę i oferowane przez nią produkty. Jak łatwo się domyśleć, po jakim czasie najpewniej podejmą oni decyzję o zakupie.
  5. Czy wiesz, że content marketing jest aż o 62% tańszy od reklamy tradycyjnej i zarazem 3 razy skuteczniejszy? Właśnie dlatego w momencie pojawienia się na rynku content marketingu, małe firmy otrzymały możliwość skutecznego konkurowaniu z liderami danych branż. Teraz o sukcesie marki nie decyduje budżet reklamowy, a tylko odpowiednio przemyślana strategia marketingu treści.
  6. To oczywiste, że dzielimy się z bliskimi tym, co uznajemy za godne polecenia lub po prostu ciekawe. Właśnie na tej zasadzie opiera się idea udostępniania treści. Content marketing zakłada natomiast tworzenie wartościowych, ciekawych materiałów, a więc dokładnie takich, jakimi dzielą się użytkownicy. W ten prosty sposób jesteś w stanie dotrzeć do niezliczonej ilości potencjalnych klientów. A wszystko to bez konieczności sięgania po agresywne i natarczywe techniki reklamowe.
  7. Jak wspominaliśmy, spójna i dopracowana strategia content marketingu przyczynia się do budowania sylwetki eksperta w danej dziedzinie. Nic zatem dziwnego, że potencjalny klient posiadający problem ze wspomnianej dziedziny będzie poszukiwał rozwiązania właśnie na twojej stronie www. Co więcej, w przypadku pojawienia się kolejnych wątpliwości najpewniej na nią wróci. W ten sposób często dochodzi do zawiązania więzi pomiędzy klientem, a marką, która z kolei prowadzi do wygenerowania sprzedaży.

Jesteś zainteresowany content marketingiem? Więcej informacji o omawianej strategii znajdziesz na internetum.com.
ruchu


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*