7 dowodów na to, że content marketing sprawdzi się również w twojej firmie

Sądzisz, że stosowanie strategii content marketingu nie przyniesie twojej marce żadnych korzyści? Przedstawiamy dowody na skuteczność marketingu treści.
W obecnych czasach content marketing uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych strategii, która umożliwia zarówno dotarcie do stałych klientów, jak i pozyskanie zainteresowania potencjalnych nabywców. Co – w praktyce – może zyskać twoja firma dzięki wdrożeniu strategii marketingu treści?
- Zaufanie użytkowników stanowi jedną z największych korzyści, jaka wynika z publikacji materiałów wysokiej jakości czyli po prostu praktycznego stosowania strategii content marketingu. Wzrost ilości publikowanych materiałów sprzyja budowaniu sylwetki eksperta w danej dziedzinie, co z kolei przekłada się na liczbę klientów żywo zainteresowanych oferowanymi produktami. W końcu każdy z nas chciałby współpracować z profesjonalistami posiadającymi obszerny zasób wiedzy.
- Nie jest tajemnicą, że nic nie wywiera tak silnego wpływu na decyzje zakupowe, jak tożsamość marki. Właśnie dlatego strategia content marketingu powinna podkreślać charakter firmy i cenione przez nią wartości. W praktyce warto więc skupić się np. na publikacji treści wirusowych (filmy video, posty na blogu etc.) które będą stanowiły swego rodzaju głos marki.
- Czy wiesz, że według badań aż 97% konsumentów używa popularnych wyszukiwarek w celu zapoznania się z produktem jeszcze przed jego nabyciem? Co więcej, w przypadku aż 80% uzyskane wyniki zadecydowały o dokonaniu zakupu. Właśnie dlatego warto publikować materiały zawierające słowa kluczowe i – a może właśnie przede wszystkim – posiadać odpowiednio zoptymalizowaną, nowoczesną stronę internetową.
- Generowanie leadów (czyli po prostu zainteresowania potencjalnych klientów, jak również zapytań o oferowane przez markę produkty) stanowi jeden z najważniejszych powodów stosowania content marketingu. Dzięki publikacji wartościowych treści, przyciągnięci do marki potencjalni klienci powoli odkrywają firmę i oferowane przez nią produkty. Jak łatwo się domyśleć, po jakim czasie najpewniej podejmą oni decyzję o zakupie.
- Czy wiesz, że content marketing jest aż o 62% tańszy od reklamy tradycyjnej i zarazem 3 razy skuteczniejszy? Właśnie dlatego w momencie pojawienia się na rynku content marketingu, małe firmy otrzymały możliwość skutecznego konkurowaniu z liderami danych branż. Teraz o sukcesie marki nie decyduje budżet reklamowy, a tylko odpowiednio przemyślana strategia marketingu treści.
- To oczywiste, że dzielimy się z bliskimi tym, co uznajemy za godne polecenia lub po prostu ciekawe. Właśnie na tej zasadzie opiera się idea udostępniania treści. Content marketing zakłada natomiast tworzenie wartościowych, ciekawych materiałów, a więc dokładnie takich, jakimi dzielą się użytkownicy. W ten prosty sposób jesteś w stanie dotrzeć do niezliczonej ilości potencjalnych klientów. A wszystko to bez konieczności sięgania po agresywne i natarczywe techniki reklamowe.
- Jak wspominaliśmy, spójna i dopracowana strategia content marketingu przyczynia się do budowania sylwetki eksperta w danej dziedzinie. Nic zatem dziwnego, że potencjalny klient posiadający problem ze wspomnianej dziedziny będzie poszukiwał rozwiązania właśnie na twojej stronie www. Co więcej, w przypadku pojawienia się kolejnych wątpliwości najpewniej na nią wróci. W ten sposób często dochodzi do zawiązania więzi pomiędzy klientem, a marką, która z kolei prowadzi do wygenerowania sprzedaży.
Jesteś zainteresowany content marketingiem? Więcej informacji o omawianej strategii znajdziesz na internetum.com.
ruchu
Podobało Ci się? Podziel się...