5 obowiązkowych trików marketingu mobilnego

5 obowiązkowych trików marketingu mobilnego

Na całym świecie już ponad 5 miliardów ludzi korzysta z urządzeń mobilnych i przeznacza na ich użytkowanie blisko 5 godzin dziennie. Dużo? Bardzo! Wynika z tego, że na mobilne zaangażowanie poświęcamy więcej niż 20% naszej doby. Prognozy mówią, że te liczby ulegną jedynie zwiększeniu. Naszym celem jest zaprezentowanie 5 trików, które pomogą nam efektywnie wykorzystać ten mobilny ruch użytkowników.

Statystki alarmują, że reklamy mobilne generują połowę pojedynczych ‚kliknięć’ kampanii multireklamowych. Co więcej, wyświetlanie reklam przy wchodzeniu na mobilne skrzynki pocztowe generuje dwukrotnie wyższy dochód w porównaniu z ich detoskopowymi odpowiednikami. Zatem kluczem do efektywnej kampanii reklamowej jest zapewnienie mobilnym użytkownikom pozytywnych doświadczeń związanych z przeglądaniem stron na ich urządzeniach mobilnych.
Prezentujemy poniżej 5 skutecznych trików, które pomogą nam efektywnie zaspokoić potrzeby naszych klientów online.

1. Ani rusz bez mobilnej optymalizacji

Mobilna optymalizacja to najbardziej podstawowe, pierwotne wymaganie zapewniające powodzenie naszej stronie. Interfejs przyjazny telefonom komórkowym jest jednym z kluczowych czynników mających ogromny wpływ na ostateczną ocenę użytkowników ogólnego doświadczenia wyniesionego z naszego serwisu. Mobilnie zoptymalizowanym interfejsom wzrasta rekomendacja, co z kolei prowadzi do wyższej pozycji rankingowej w wyszukiwarce i konsekwentnie zwiększenia natężenia ruchu. Brak przyjaznej komórkom optymalizacji powoduje, że ponad połowa użytkowników przenosi swoją obecność do konkurencyjnych, bardziej mobilno-przyjaznych serwisów. Poza tym rozczarowany użytkownik najprawdopodobniej przekaże informację o negatywnym interfejsie swoim znajomym w sieci, pogłębiając tym samym zapaść ruchu na naszej stronie. Mamy jednak dobre informacje. W trosce o zadowolenie klienta, wiele serwisów oferuje proste i niedrogie, a zarazem bardzo skuteczne rozwiązania budujące sympatyczny mobilnie interfejs.

2. Telefony to nie wszystko

Spokojnie, nie będziemy zaprzeczać temu co zostało napisane wyżej. Pragniemy jednak zasugerować by pamiętać, że nasza uwaga nie może skupić się tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Powinniśmy zobaczyć jakie komponenty marketingu uzyskują najlepsze rezultaty dla naszej marki i wykorzystać tę wiedzę podczas tworzenia nowej strategii reklamowej. Jeśli otrzymujemy feedback z reklam radiowych, telewizyjnych czy nawet bilbordów, warto uzupełnić je o dodatkową komponentę mobilną poprzez instalację aplikacji, banerów przekierowujących, możliwość rejestracji poprzez e-mail. Do dzieła! Rezultaty powinny być imponujące.

 

3. Celuj w aplikacje

Korzystanie z kampani app-install zapewnia kuszący wzrost ruchu organicznego naszemu serwisowi. Ruch mobilny z natury kształtuje aktywność in-app, oferując użytkownikowi całkowicie nowy zestaw możliwości, którego nie dostarcza mu żadna przeglądarka. Gdy klient ogląda nasz serwis na urządzeniach mobilnych, w przeciwieństwie do doświadczenia detoskopowego, na jego ekranie może wyświetlić się reklama z prośbą o odczytanie pożądanych informacji w oknie aplikacji. Oczywiście, nie każdy zdecyduje się na bezwarunkowe zainstalowanie aplikacji, jednak spora grupa odbiorców będzie zainteresowana unikatowymi możliwościami, które oferuje mu aplikacja. Ciekawa, użyteczna aplikacja jest warta jego cennego megabitowego miejsca w telefonie.

4. Postępuj zgodnie z zasadami

Upewnij się, że w trakcie kampanii reklamowej postępujesz zgodnie z prawem. Istnieje kilka aktów prawnych dedykowanych marketingowi internetowemu, ruch mobilny nie stanowi od tego wyjątku. Zanim rozpoczniemy prace nad naszą reklamą, warto zainwestować czas w szczegółowe zapoznanie się z wytycznymi prawnymi, tak by potem uniknąć niepotrzebnych zawirowań i kar.

5. Polub agencje reklamowe

Chcąc całkowicie wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych powinniśmy zapoznać się z ofertą agencji marketingowych, które specjalizują się w dziedzinie rozrastającego się marketingu cyfrowego. Dobra agencja marketingowa wykorzysta swoje zasoby by uzyskać możliwie maksymalny zwrot z naszej kampanii. Sieci afiliacji marketingowej są najlepszym wyborem dla tych marek, które zdecydowane są postawić na kosztowno-efektywne strategie, które będą mogły zoptymalizować wielkość ich kampanii reklamowej. Agencje reklamowe mają również dostęp do wglądu na temat najlepszych kanałów medialnych dla konkretnie naszej marki, oczywiście wliczając w to możliwości dotarcia do odbiorców za pośrednictwem ruchu uzyskanego dzięki urządzeniom mobilnym. Zwrot w kierunku agencji reklamowych naprawdę ma sens!


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*