2017 należy do afiliacji

2017 należy do afiliacji

W ramach przygotowań do 2017 roku portal PerformanceIN opublikował spekulacje dotyczące rozwoju afiliacji w przyszłym roku. Prognozy są bardziej niż optymistyczne. Rok 2017 będzie należeć do afiliacji.

W prognozach PerformanceIN pani Clare O’Brien (kierownik programów branżowych IAB UK) przedstawia argumenty stojące za jej wierzeniami, że rok 2017 będzie kluczowy dla rozwoju marketingu afiliacyjnego.

Zgodnie z przekonaniami O’Brien model afiliacji jest obecnie niczym „śpiący olbrzym” stojący za kulisami rynku reklamy cyfrowej. Marketing afiliacyjny już w chwili obecnej generuje prawie 18 miliardów funtów w sprzedaży. Liczba ta cały czas rośnie w górę, co dla wszystkich powinno stanowić tylko jedną informację zwrotną: liczba zer jest zbyt wielka, by ją pominąć czy wręcz zignorować.

Ogromna różnorodność, którą oferuje model afiliacji oraz jego duże zdolności adaptacyjne przemawiają tylko na jego korzyść. Te cechy charakterystyczne marketingu afiliacyjnego sprawiają, że jest on obciążony niskim ryzykiem ekonomicznym, co jest szczególnie wartościową cechą w czasach ogromnej destabilizacji w mediach, przemyśle detalicznym oraz reklamowym. O’Brien zwraca jednak uwagę, że istnieje jeszcze jedno niespełnione wymaganie, które blokuje marketing afiliacyjny w dotarciu na sam szczyt. Jest nim zwrot ku relacjom z firmami o dłuższym stażu na rynku.

PerformanceIN spodziewa się, że w chwili uwolnienia numerów OPM 2016 w kwietniu 2017 wzrośnie wartość zarówno kupna jak i sprzedaży afiliacji. Takie prognozy są podparte tym, że na podstawie stopy wzrostu ustawionej na poziomie 8%, wartość sprzedaży powinna osiągnąć co najmniej 18,5 mld funtów brytyjskich!

O’Brien wyszczególnia 3 powody, dla których nadchodzący rok 2017 będzie rokiem afiliacji:

Online to offline (O2O)

Kluczowym zadaniem dla detalistów każdego sektora powinien być proces dążenia do połączenia strumienia cyfrowego z analogowym, zachowań typowych dla trybu online z zachowaniami trybu offline i oczywiście vice versa. Marketing afiliacyjny jest świadomy korzyści jakie stawia przed sobą połączenie tych dwóch różnorodnych światów. Świadczą o tym wszystkie kupony, vouchery, programy lojalnościowe oraz kanały płatności, które już w chwili obecnej zapewniają markom możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji marketingowych.

Senior buy-in

Weszliśmy w epokę, w której działalność afiliacji zyskuje tak potężne zwroty, że nie sposób ich zignorować. Jednak marketing afiliacyjny musi opracować silniejszy sposób na koneksję z przedstawicielami starszego rynku. Przy średniej konwersji rzędu 5 %, ponad 4 mld faktycznego zaangażowania marki (kliknięcia), nie jest obecnie częścią strategicznego planu marketingowego. W styczniu 2017, PerformanceIN poruszy te kwestie na Konferencji „Performance Affiliate”, chcąc w ten sposób uczynić marketing afiliacyjny bardziej widocznym i kuszącym dla starszych sprzedawców oraz wydawców.

Wzrost

Co to oznacza? Dosłownie wzrost. Liczby mówią same za siebie. Afiliacja wzrasta w trybie zaskakująco szybkim. Bazując na OPM 2015 w roku 2016 nastąpił wzrost 8% w sprzedaży i 5% w kupnie. W nadchodzącym roku możemy spodziewać się jedynie przyspieszenia tego wzrostu. Dlatego tym bardziej już dziś nasze oczy powinny zwrócić się w kierunku modelu afiliacji.

Więcej szczegółowych informacji znajdą Państwo na stronie portalu PerformanceIN.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>