2016 rokiem mobile?

2016 rokiem mobile?

Z roku na rok zwiększa się liczba użytkowników technologii mobilnych. Trend ten jest na tyle zauważalny, że wzbudza coraz to większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Czy warto zatem inwestować w ten kanał komunikacji marketingowej? Czy rok 2016 będzie tak długo wyczekiwanym i prognozowanym już od dawna rokiem mobile?

Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą IDC wynika, że w  2016 roku już 3,2 miliarda ludzi na całym świecie będzie posiadało dostęp do Internetu. Liczba ta stanowi 44% całej populacji. W kontekście mobile marketingu niezwykle istotny jest fakt, iż ponad 2 miliardy użytkowników Sieci ma korzystać z urządzeń mobilnych. Prognozy również są zachęcające do inwestowania w mobile. Wynika z nich bowiem, że do 2020 roku liczba osób z dostępem do Internetu ma powiększać się o 2% rocznie. W przeciągu najbliższych pięciu lat natomiast użytkowników urządzeń mobilnych ma przybywać każdego roku ponad 25%.

I co należy zatem wiedzieć aby skutecznie wykorzystać potencjał drzemiący w urządzeniach mobilnych?

Warto zauważyć, iż obecnie wśród aktywności mobilnych wykorzystywane są najczęściej takie funkcje jak streaming muzyki, czytanie newsów i e-booków, korzystanie z serwisów społecznościowych, obsługa poczty e-mail jak również zarządzanie własnym kontem bankowym. Co ciekawe na popularności zyskują także sklepy internetowe. Wynika to bowiem z faktu, że coraz chętniej kupujemy w Sieci i co ważne – coraz częściej robimy to właśnie przy pomocy smartfonów.

Czy warto zatem inwestować w mobile marketing?

Rosnąca popularność urządzeń mobilnych z pewnością skłania do inwestowania w marketing mobilny. Przemawia za tym również fakt, że wśród użytkowników technologii mobilnych łatwiej jest znaleźć swoją grupę docelową. Smartfon bowiem to narzędzie, z którego każdy korzysta indywidualnie. Przypisany jest więc do jednej, konkretnej osoby. Ponadto coraz częściej robimy coś na szybko, w biegu, korzystając z urządzenia, z którym to praktycznie już w ogóle się nie rozstajemy. Poza tym głośno mówi się teraz też o tym, że przyszłością Internetu są beacony, które prawdopodobnie zrewolucjonizują mobile marketing. Warto jednak pamiętać, że rosnąca liczba użytkowników smartfonów wcale nie musi oznaczać, iż korzystają oni w sposób świadomy z Internetu w swoim telefonie.

Raport IDC dot. urządzeń mobilnych


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*