10 skutecznych form reklamy w Internecie

10 skutecznych form reklamy w sieci

Udało Ci się założyć swój pierwszy sklep internetowy ale nie wiesz co zrobić, by klienci dowiedzieli się o nim? Jesteś początkującym przedsiębiorcą i szukasz porad jak skutecznie promować markę w Internecie? Nie wiesz jak skutecznie rozbudować bazę swoich klientów? W artykule postaram się zebrać kilka najważniejszych porad dotyczących skutecznych form reklamy w Internecie.

Twoim pierwszym i głównym zadaniem jest budowanie świadomości marki. Jeśli jesteś początkujący kładziesz nacisk na promowanie i jak największą częstotliwość wyświetlania swoich reklam w Internecie. Tak, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o Twojej działalności, a dzięki temu zwiększysz sprzedaż. Zacznijmy od:

1. Reklamy w wyszukiwarkach typu PPC (Pay Per Click).

Jest to reklama internetowa za którą płacisz w momencie, kiedy zostanie kliknięta. Efekty są o wiele szybsze niż w przypadku pozycjonowania (o którym niżej). Płacisz tylko wtedy, kiedy ktoś jest zainteresowany Twoją ofertą. System AdWords umożliwia umieszczanie reklam tekstowych w sieci wyszukiwania Google. Jeśli dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe i odpowiednio zoptymalizujesz kampanię możesz liczyć na pozycję na szczycie listy wyszukiwania, nad wynikami organicznymi.

2. Ważna jest optymalizacja treści SEO (Search Engine Optimization).

Wymaga to jednak dłuższego czasu i więcej wysiłku niż w przypadku reklam PPC. Musisz zoptymalizować odpowiednio treści. Dobrać słowa kluczowe i przekazać klientowi jak najwięcej informacji o swojej firmie, w najbardziej przystępny sposób. Ważny jest unikalny opis, który będzie reprezentował misję Twojej firmy. Nie należy przesadzać też z treścią. Najważniejszy jest jasny dla użytkownika przekaz. Powinieneś przedstawić siebie i swoją firmę, a także ofertę Twoich produktów. Ważny jest cennik, bądź bezpośredni. Podaj email lub inne dane do kontaktu z Tobą- adres, numer telefonu, być może mapę Google Maps, na wypadek gdyby klient chciał przyjechać lub odnaleźć siedzibę firmy.

3. Równie ważna jak optymalizacja treści jest Twoja strona internetowa, jej budowa. Działania związane z architekturą strony to User Experience Design.

Polega to na ulepszaniu dostępności, użyteczności korzystania z portalu. Należy przeanalizować, czy strona jest przyjazna dla użytkownika, czy jest funkcjonalna i czy przeciętny użytkownik nie będzie miał problemów z poruszaniem się po niej. Ważne jest ciągłe podnoszenie satysfakcji z korzystania ze strony.

4. Social media to kolejny ważny element marketingu internetowego.

Nie są bezpośrednim kanałem sprzedaży, jednak można je wykorzystać do pozyskiwania klientów i relacji z nimi. Niemal każde przedsiębiorstwo powinno mieć dzisiaj swój kanał na Facebooku, Twitterze czy Google Plus. Ważne są także takie portale jak Snapchat czy Pinterest. Każdego roku coraz więcej użytkowników korzysta z mediów społecznościowych . Firmy wykorzystują ich potencjał ponieważ są darmowe i gromadzą olbrzymią ilość potencjalnych klientów. Pozwalają szybko odpowiedzieć na zadane pytanie czy reklamację.

5. Email marketing

W Twojej witrynie powinna znajdować się możliwość dowolnej subskrypcji, która umożliwi regularne przesyłanie wiadomości email z aktualną ofertą klientów. Umacnia to więź między marką, a klientami. Ponadto klienci otrzymują najnowsze maila z promocjami aktualną ofertą, dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb. Jeśli wyrazili zgodę na otrzymywanie od Ciebie wiadomości istnieje duża szansa na to, że je przeczytają.

Własna baza mailingowa pomaga zwiększyć zasięg kampanii, budować trwałe relacje z klientami. Skrzynka mailowa pozwala na zbudowanie trwalszej relacji z klientem niż portale społecznościowe.

Aby utworzyć bazę klientów należy utworzyć formularz zapisu. Dzięki temu użytkowników będzie mógł zapisać się do newslettera, kiedy będzie zainteresowany ofertą. Dzięki temu w grupie odbiorców będziemy mieli osoby zainteresowane naszą firmą.

6. Fora tematyczne i serwisy z ogłoszeniami

Warto regularnie udzielać się na forach internetowych. Szczególnie jeśli prowadzimy firmę, która ma określoną dziedzinę. Możemy znaleźć tam internautów, którzy chcą dowiedzieć się czegoś od nas i mogą zainteresować się nasza ofertą. Szybciej dotrzemy przez to do naszych nowych, potencjalnych klientów. Możemy też w odpowiednich działach umieszczać nasze oferty reklamowe. Jest to darmowa platforma do promocji i prezentowania naszej marki.

7. Wymiana linków

Im więcej wartościowych linków firma ma do swojej strony internetowej, tym lepiej to o niej świadczy i zajmuje lepsze miejsca w wyszukiwarkach. Im więcej użytkowników widzi link do Twojej strony internetowej, tym więcej osób ją odwiedzi. Można zostawiać swoje linki na branżowych forach internetowych. Inną możliwością jest zaproponowanie swoim partnerom biznesowym niekonkurencyjną wymianę linków.

8. Monitoring mediów

Metoda wyszukiwania określonych zagadnień w artykułach. Materiały te przetwarzane są w taki sposób, by sprostać oczekiwaniom odbiorców. Na rynku dostępne są narzędzia do monitoringu sieci. Są płatne ale kilka z nich jest też bezpłatnych (lista poniżej). Pozwala to na sprawdzenie kto, gdzie i kiedy publikował coś na temat Twojej firmy, produktu lub usługi. Przede wszystkim, zacznij od monitoringu sieci. Na rynku jest szereg narzędzi, które dostarczają informacji o tym, kto, gdzie i kiedy opublikował coś na temat Twojej firmy.

Programy płatne:

  • Sentione
  • Brand24
  • Brandometr
  • Newspoint

 

Programy bezpłatne:

  • Google Alerts
  • Socialmention
  • Addict-o-mantic
  • Mention
  • Netvibes
  • Topsy
  • Meltwater IceRocket
  • Social Pointer
  • How Sociable

 

9. Marketing affiliacyjny

Zyskująca coraz większą popularność technika marketingu internetowego. Reklamodawca deleguje wykonanie działań marketingowych na niezależnych partnerów, którzy opłacani są prowizyjnym wynagrodzeniem. Wykonują oni liczne działania marketingowe, które mają za zadanie sprowadzić potencjalnych klientów na stronę internetową reklamodawcy. Jest to alternatywa dla AdSense i sieci reklamowych.

Lista niektórych programów partnerskich.

10. Należy pamiętać o synergii  między wszystkimi działaniami online i offline.

Należy stworzyć serwis, który będzie dobrze zoptymalizowany. Ruch musi być skierowany do niego z portali społecznościowych, wyszukiwarek, newsletterów, forów i przez linki zewnętrzne.Warto przystosować swoją stronę do urządzeń mobilnych, zadbać o jej responsywność.

 


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>