1 funt wydany na afiliację wygenerował 15 funtów przychodu ze sprzedaży [raport]

raport marketing afiliacyjna wielka brytania

Według raportu przygotowanego dla Internet Advertising Bureau UK (IAB) przez PwC wynika, że reklamodawcy w Wielkiej Brytanii wydali w 2014 roku 1,1 miliarda funtów na marketing efektywnościowy (OPM – Online Performance Marketing). Jest to o 8% więcej niż w poprzednim roku. Zaskakuje również wartość sprzedaży jaką wygenerował marketing efektywnościowy, wyniosła ona łącznie 16,5 miliarda funtów. Znaczy to, że jeden funt wydany na marketing afiliacyjny wygenerował 15 funtów przychodu, o 6% więcej niż w 2013 roku.

Do stron z zakresu performance marketingu (OPM) zaliczono gigantów tamtejszego rynku – Comparethemarket (porównywarka ubezpieczeń), Vouchercodes (kupony zniżkowe), Quidco (cashback), a także 12 000 mniejszych wydawców wynagradzanych w modelu PPS (wynagrodzenie za sprzedaż) oraz PPL (wynagrodzenie za lead).

Według raportu konsumenci dokonali 125 milionów transakcji za pośrednictwem stron afiliacyjnych, generując tym samym sprzedaż o wartości 15,4 miliardów funtów. 1,1 miliard funtów został wygenerowany z 30 milionów leadów dostarczonych przez wydawców. W ten sposób marketing afiliacyjny miał 10% udział w wartości całego rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii w 2014 roku.

Warto zwrócić również uwagę na wzrost udziału urządzeń mobilnych w wydatkach na marketing afiliacyjny. W 2014 roku wydatki na mobile stanowiły 17% całego budżetu przeznaczonego na marketing afiliacyjny. To duży wzrost w porównaniu z 11% w 2013 roku.

Jeśli chodzi o najaktywniejsze branże w afiliacji to tutaj nie ma zaskoczenia. Najwyższy udział w wydatkach na reklamę zanotował sektor finansowy (34%), następnie handel detaliczny (21%) oraz turystyka (19%).

Ciekawe jak takie dane wyglądałyby dla polskiego rynku.


Podobało Ci się? Podziel się...

Dodaj opinię

Twój email nie będzie opublikowany.

*

Możesz użyć HTML'a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>